Forfatter Emne: BAXI multi-heat 1,5, fylder brænderrummet op med piller  (Læst 9109 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline steen heide

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Hej

Idag fyldte min BAXI vand på pillerne, så nu har jeg brugt timer på at fjerne våde piller  >:(

men efter jeg har starter fyret op igen køre den piller frem hver 30. sekund, på den måde kvæler den sig selv  :-[

nogen der ved hvordan man får den til at køre fornuftigt med sneglen igen ?

Håber der er nogen der kan hjælpe  :)

Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 120
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: BAXI multi-heat 1,5, fylder brænderrummet op med piller
« Svar #1 Dato: Jul 18, 2013, 21:15 »
Hej

Idag fyldte min BAXI vand på pillerne, så nu har jeg brugt timer på at fjerne våde piller  >:(

men efter jeg har starter fyret op igen køre den piller frem hver 30. sekund, på den måde kvæler den sig selv  :-[

nogen der ved hvordan man får den til at køre fornuftigt med sneglen igen ?

Håber der er nogen der kan hjælpe  :)

lister du indstillinger.. alle så ser vi på det..

Offline indra

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 37
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: BAXI multi-heat 1,5, fylder brænderrummet op med piller
« Svar #2 Dato: Jul 20, 2013, 14:11 »
Hej Steen, Baxi'en har nogle indstillinger som du skal have til at passe. Du kan bl.a. sætte hvor meget den skal køre af gangen, og hvor tit den skal køre.

Dette kan du sætte for både lav og høj ydelse ( to forskellige indstillinger)

Hvis den skal starte fra kold har jeg nogen gange haft held med at tvinge den til lav ydelse for på den måde ikke at få for mange piller i brændkammeret. Når kedlen så nærmer sig almindelig drift temp. så slå over på at den selv kan vælge mellem lav og høj.

Som Thy også skriver så kan vi nemmere hjælpe hvis vi ved hvad fyret er indstillet til. Læs manualen for at finde alle juster knapperne.