Jeg har som skrevet tidligere indlæg (og som er rettet i version 0522) problemer med opstarts PI. Men nu efter efter kompressorens.
Ved kompressorens kommer min kedeltemperatur ned på 47 grader (setpkt 60)og fyret starter op fra scratch. Men faktisk er temperatur diff kun 13 grader og anlægget varmt, derfor giver opstarts PI et dødsygt driftsbilled.
I stedet for at opnå korrekt kedel temperatur hurtigt og præcist giver det mere end en times drift hvor fyret veksler op til 30% i ydelse op og ned.
Jeg har ikke lige det "bedste" forslag til hvordan det undgås, men tænker noget af, eller flere af de følgende:
At I-stakken ikke skal være en gliddene overgang, men bare skifte til normal I ved 10 grader under setpunkt. (det kan måske give problemer ved stort aftag og for lille anlæg, men skal mit veldimensionerede anlæg vel ikke lide under)
At man starter overgangen feks. 5 grader før, så man har egen PI til at løse de sidste 5graders offset.
Eller differentieret så man udfaser Opstarts I tidligere eller hurtigere end Opstarts P
At man simpelthen ved opstart lader driftsbilledet afgøre hvad der er hensigtsmæssigt. Alm. PI eller opstarts PI
At man skruer lidt på opstarts I, så det har lidt mere vægt (hvilket måske bare flytter problemet til andre drifts situationer)