Forfatter Emne: Snegl problemer med Multiheat 3.0 40KW  (Læst 18929 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline staunfeldt

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Snegl problemer med Multiheat 3.0 40KW
« Dato: Feb 11, 2016, 14:15 »
Hej, jeg vil meget gerne have nogle input på mit problem.

Jeg har en Multiheat 3.0 40KW.

Efter den havde brændt tilbage og gjort træpillerne våde, sad sneglen selvf. fast. Jeg fik gravet den fri og trykkede på fremføringsknappen på styringen. Der skete intet andet end en summen. Jeg trykkede så på tilbageføringsknappen på styringen. Så begyndt sneglen at køre baglæns og ville ikke stoppe igen.

Jeg måtte slukke for strømmen for at få den til at stoppe. Jeg fik trykket på reset på styringen og indebag styringen. Nu kan jeg trykke på fremføringsknappen og nogle gange virker den andre gange kommer den bare med summe lyden.

Bag styringen kan jeg trykke på en lille knap, hvor sneglen kører frem hver eneste gang jeg trykker på den. Det er sikkert den manuelle fremføringsknap. Den virker selv hvis låget til magasinet ikke er lukket.

Jeg har tømt hele magasinet, haft sneglen ude og skrabet våde træpiller(vådt kompakt savsmuld) væk. Når jeg trykker på fremføringsknappen på styringen nu, virker den oftere end før. Måske 50 % af gangene i stedet for 5 % af gangene. Den manuelle virker stadig 100%.

Er der nogle der har bud på hvad kan være galt?

Mvh Martin

Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 120
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Snegl problemer med Multiheat 3.0 40KW
« Svar #1 Dato: Feb 11, 2016, 20:08 »
Er det ikke en 4,0 er ?

Ku man få et par billder af styring osv..

Sometider har det hjulpet at blæse printene med tryk luft...

Den knap der virker hvergang er det direkte på de store relæer?

Hvor i landet ?

Offline staunfeldt

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Snegl problemer med Multiheat 3.0 40KW
« Svar #2 Dato: Feb 11, 2016, 22:26 »
Jo det er vist det samme som en 4.0.

God Idé, jeg vil prøve at blæse print med lidt trykluft.

På billede 2, er det den nederste med den blå knap i midten. Der står CA 4-5-10 på dem. Det er dem der virker når jeg trykker manuelt på den blå knap. Det er også dem der bliver aktiveret, hvis jeg trykker uden på styringen på billede 3. Og når jeg sætter fyret på auto. Men de virker ikke altid når jeg trykker uden på styringen og ved auto. De blå knapper klikker ned, som hvis jeg selv trykkede på dem, men det er så kun ca. 50% af gangene at det får sneglen til at bevæge sig. Men virker 100% hvis jeg selv trykker på de blå knapper.

Jeg bor ved motorvejs afkørsel Haderslev S. Skovby, 6500 Vojens.







Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 120
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Snegl problemer med Multiheat 3.0 40KW
« Svar #3 Dato: Feb 12, 2016, 00:11 »
ok det er en ældre herre ;)

dem du klikker på er kontaktsætet som ikke er begrænset af,styringen det vil sige det er helt uden om styringen og derfor kan du køre med sneglen der,også ved åben låge..

har den oprindeligt været med drejeknapper`?

knapperne kan hænge der hvor man kan køre snegl frem og tilbage...og på power printet sidder relæerne der trækker de store kontakter..

jeg bor på fyn(Frøbjerg) og har print du kan låne til test af hvilket print der driller eller det er kontaktsætet..

thy_@msn.com har jeg på mig næsten altid..

kontakten ved tanken er ortenligt trykket i bund ellers vil sneglen også kunne fejle,blæs gerne kontaktsætet rent også da den øverste del aktiverer det nederste og kan måske også drille../hænge..

kenner en på Sjælland der kan fejlfinde på dine print og fikse dem,hvis det sku være der fejlen ligger..

ingen fejl koder?

Offline staunfeldt

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Snegl problemer med Multiheat 3.0 40KW
« Svar #4 Dato: Feb 12, 2016, 14:37 »
Hej Thy,

Jeg tror jeg har fundet fejlen. Når styringen aktiverer kontaktsættet kommer den blå knap ikke altid helt ned. Hvis styringen forsøger og jeg kun lige sætter fingeren på kontaktsættet så virker det. Jeg har prøvet at blæse ind i kontaktsættet. Og hver gang jeg gør det, så virker styringen et par gange før den så ikke virker igen.

Jeg har blæst godt og grundigt i kontaktsættet, men tror jeg skal have bestilt et nyt sæt. Jeg har tænkt på bare at bytte rundt på fremføringsdelen og tilbageføringsdelen af sættet. Men tilbageføringen har en tendens til at sætte sig fast. Så jeg bestiller nok bare et nyt kontaktsæt.

Thy, Jeg takker mange gange for hjælpen.

Mvh Martin

Offline staunfeldt

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Snegl problemer med Multiheat 3.0 40KW
« Svar #5 Dato: Feb 12, 2016, 14:56 »
Heh, troede man kunne få en til et par hundrede kroner. Men den billigste jeg har fundet er denne: http://vvs-selvbyg.dk/baxi-hs-tarm-46/baxi-multiheat-kontaktor-p180

Offline ErnstM

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 232
  • Respekt optjent: +4/-3
Sv: Snegl problemer med Multiheat 3.0 40KW
« Svar #6 Dato: Feb 12, 2016, 15:43 »
Det du behøver kan du måske finde her på side to næsten i bunden   

http://www.genbyg.dk/brugte_elartikler/div_relae_og_-tavlemateriel/

Mvh
ErnstM
« Senest Redigeret: Feb 12, 2016, 15:55 af ErnstM »
Black Star 1016 Scotte 10kw iltstyring, energimåler og kompressorrens
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/ernstm/main-page
Styringsversion V7
Huawei Mate 20 Lite

Årlig forbrug 5,5ton
VH ErnstM

Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 120
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Snegl problemer med Multiheat 3.0 40KW
« Svar #7 Dato: Feb 12, 2016, 16:07 »
Det du behøver kan du måske finde her på side to næsten i bunden   

http://www.genbyg.dk/brugte_elartikler/div_relae_og_-tavlemateriel/

Mvh
ErnstM

Gider du liste modellen der skal bruges info og nr...

De ser betallige ud...

Ja tit kan man bytte om på de 2 relæer men da din har hængt så er det nok ikke løsningen...

Har godt nok 2 til 1,5 er de er så vidt jeg ved for små til de stører modeller..

Har også set nogle steder kan man købe renset til kontaktorsætet,men også ret dyrt..

Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 120
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Snegl problemer med Multiheat 3.0 40KW
« Svar #8 Dato: Feb 12, 2016, 16:25 »
Heh, troede man kunne få en til et par hundrede kroner. Men den billigste jeg har fundet er denne: http://vvs-selvbyg.dk/baxi-hs-tarm-46/baxi-multiheat-kontaktor-p180

Hmm ser ud til at det er samme kontaktsæt men forskelige motorværn ,så du må gerne låne en i nøden,du kan nok ikke skaffe nogen i weekenden

Den ernstm linker til kan nok også bruges,er ikke inde i hvordan div koder/ specifikationer hvad der passer sammen..

Offline staunfeldt

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Snegl problemer med Multiheat 3.0 40KW
« Svar #9 Dato: Feb 12, 2016, 21:47 »
Jeg har fundet ud af. Ved at tilføje en smule vægt på kontakten, så virker den. MacGyver style! Men det virker  8)  ;D. Lige nu er vægten en skruetrækker, men tror jeg kan lave en mere permanent løsning i morgen.