Forfatter Emne: Stokerkontrol kan kun åbnes som administrator  (Læst 10696 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mogber

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 16
  • Respekt optjent: +0/-0
Stokerkontrol kan kun åbnes som administrator
« Dato: Mar 30, 2016, 12:11 »
Hej Jens. Jeg har fået problemer med StokerKontrol v.3.5. (chip 6.78). Hvis programmet er lukket og jeg forsøger at genåbne det i den win10 pc det normalt kører på, får jeg denne fejlmeddelelse: "Du har forsøgt at starte StokerKontrol selvom det allerede er åbnet. Måske er programmet minimeret eller også findes det i baren nederst til højre på skærmen". Det kan dog klares ved at åbne programmet som Administrator, men det falder en gang imellem ud når jeg er koblet på pcén fra en smartphone eller anden pc (teamviewer),og det falder altid ud når jeg forsøger at koble på fra min IPad air 2.   
10 kW scotte pillefyr,V.6.78 styring. Pellmon SRO. Lotus 2 brændeovn med 3 kW vandtank. Opvarmer 160 m2. Bruger 1200 kg piller og 6 m3 brænde. Batec solfangerer, 6 m2 med 300 liter tank, 4,3 kW solcelleanlæg m. Kostal Pico 4.2 inverter

Offline mogber

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 16
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Stokerkontrol kan kun åbnes som administrator
« Svar #1 Dato: Apr 15, 2016, 13:28 »
Det ser heller ikke ud til at Jens svarer på spørgsmålet her i dette forum. Jeg har tidligere sendt ham en mail om emnet, uden resultat. Men måske der er andre der vil byde ind??
10 kW scotte pillefyr,V.6.78 styring. Pellmon SRO. Lotus 2 brændeovn med 3 kW vandtank. Opvarmer 160 m2. Bruger 1200 kg piller og 6 m3 brænde. Batec solfangerer, 6 m2 med 300 liter tank, 4,3 kW solcelleanlæg m. Kostal Pico 4.2 inverter

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Stokerkontrol kan kun åbnes som administrator
« Svar #2 Dato: Apr 22, 2016, 08:42 »
Hej,

Det lyder som et rettighedsproblem på mappen. Det nemmeste for dig er nok at afinstallere programmet, prøv så at installere det igen i en ny mappe med et andet navn end det du brugte før.

Skulle det ikke fungere, så kan du som administrator ændre rettighederne til fuld skrivbarhed for alle på den mappe den er installeret i, det er dog normalt ikke nødvendigt, med mindre der er noget som blander sig.

At den falder ud har ikke noget med om du bruger ipad mv. Som jeg forstår det forsvinder forbindelsen mellem programmet og fyret? Det skyldes næsten altid usb-seriel adapteren, og jeg vil tro det du oplever er at forbindelsen forsvinder engang imellem på tilfældige tidspunkter. Det er selvfølgelig svært at sige, hvad der præcis sker, men evt. kan du når det sker næste gang "Sende loggen for idag" til stokersoft og så sende en email til info@stokersoft.com med dit serienummer, så kan jeg se det.

Mvh. Jens
« Senest Redigeret: Apr 22, 2016, 08:43 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline mogber

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 16
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Stokerkontrol kan kun åbnes som administrator
« Svar #3 Dato: Maj 18, 2016, 21:45 »
Hej Jens.

 Stokerkontrol kører fint nu, som jeg skrev til dig d. 28. april, hvor jeg også sendte "loggen for i dag", som du foreslog. Jeg venter at høre fra dig, - om du kan se nogen fejl i det jeg har sendt.

mvh Mogens.
10 kW scotte pillefyr,V.6.78 styring. Pellmon SRO. Lotus 2 brændeovn med 3 kW vandtank. Opvarmer 160 m2. Bruger 1200 kg piller og 6 m3 brænde. Batec solfangerer, 6 m2 med 300 liter tank, 4,3 kW solcelleanlæg m. Kostal Pico 4.2 inverter