Forfatter Emne: For kort pille fremføring, Multiheat 1.5  (Læst 19694 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline CarstenC

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
For kort pille fremføring, Multiheat 1.5
« Dato: Jun 13, 2016, 16:10 »
Hej forum

Jeg har et Baxi Multiheat 1.5 med iltstyring, ca. 10 år gammelt. Det har kørt fint med enkelte udskiftninger. Jeg har på det seneste haft problemer med pille fremføring, der styres automatisk (formoder jeg). Hvor sneglen altid har kørt måske 5 sek måske lidt mere, kører den nu kun nærmest 1-2 sek, dvs, der kommer næsten ingen piller frem. Nogle gange slår relæet til og fra så hurtigt, at sneglen næsten ikke kører. Er der nogle der har oplevet noget tilsvarende. Det skal siges at fyret kører for tiden udelukkende for at lave varmt vand, da de ikke er noget varmeforbrug, men det har ikke været et problem de tidligere somre.

Mvh.
Carsten

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: For kort pille fremføring, Multiheat 1.5
« Svar #1 Dato: Jun 13, 2016, 21:46 »
Nu ved jeg ikke noget om baxi, men nogle flere informationer vil være gavnlig.

Hvis vandet er oppe i temperatur? så må køretiden jo passe!
Hvis du så vil have køretiden længere, så skal pause tiden jo også være længere, ellers yder fyret jo mere end gør nu.

Hvis fyret har kort køretid men ikke kommer op i driftstemperatur, ja så må der være noget galt.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 120
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: For kort pille fremføring, Multiheat 1.5
« Svar #2 Dato: Jun 14, 2016, 18:19 »
Hej forum

Jeg har et Baxi Multiheat 1.5 med iltstyring, ca. 10 år gammelt. Det har kørt fint med enkelte udskiftninger. Jeg har på det seneste haft problemer med pille fremføring, der styres automatisk (formoder jeg). Hvor sneglen altid har kørt måske 5 sek måske lidt mere, kører den nu kun nærmest 1-2 sek, dvs, der kommer næsten ingen piller frem. Nogle gange slår relæet til og fra så hurtigt, at sneglen næsten ikke kører. Er der nogle der har oplevet noget tilsvarende. Det skal siges at fyret kører for tiden udelukkende for at lave varmt vand, da de ikke er noget varmeforbrug, men det har ikke været et problem de tidligere somre.

Mvh.
Carsten

Noget stemmer ikke...

Standart snegletid er 1,7 så langt op til 5sek

På denne tid af året kører de fleste 0,4-0,6 med iltstyring hvis det er sat rigtig op til det..

MEN det sker en sjælden gang at baxien smider indstillinger og så kører med indstillinger der hører til en 2,5er..

Så list alt fra de 2 menuer

Alarmreset + driftformsknap


Og Alarmreset + menu


Så kan vi hurtig tjække for fejl...

Driftformsknap må ikke lyse..

Offline CarstenC

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: For kort pille fremføring, Multiheat 1.5
« Svar #3 Dato: Jun 14, 2016, 21:14 »
Tak for begge svar. Jeg synes fyret er lidt længere tid om at komme op i drifts temperatur end det plejer. Mht. Snegle pillefremføringen har jeg tjekket indstillingerne som står på 1,7 sek, så de 5 sek er min fejlvurdering. Denne indstilling gælder vel kun for manuel fyring, hvor jeg kører automatisk med iltstyring. Grunden til at jeg reagerer er, at jeg ikke tidligere, heller ikke om sommeren, har oplevet at pille fremføringen er så kort som nu, hvor relæet nogle gange nærmest slår til og fra momentant. Samtidig har jeg registreret, at blæseren kører op til 70%, hvor jeg hidtil kun har registreret værdier op til 50%. Måske er printet eller relæet ved at være defekt.

Carsten

Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 120
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: For kort pille fremføring, Multiheat 1.5
« Svar #4 Dato: Jun 14, 2016, 22:22 »
Tak for begge svar. Jeg synes fyret er lidt længere tid om at komme op i drifts temperatur end det plejer. Mht. Snegle pillefremføringen har jeg tjekket indstillingerne som står på 1,7 sek, så de 5 sek er min fejlvurdering. Denne indstilling gælder vel kun for manuel fyring, hvor jeg kører automatisk med iltstyring. Grunden til at jeg reagerer er, at jeg ikke tidligere, heller ikke om sommeren, har oplevet at pille fremføringen er så kort som nu, hvor relæet nogle gange nærmest slår til og fra momentant. Samtidig har jeg registreret, at blæseren kører op til 70%, hvor jeg hidtil kun har registreret værdier op til 50%. Måske er printet eller relæet ved at være defekt.

Carsten

Noget driller...standart bør max blæs være 30 ved en 1,5er men nogle kan ikke komme under 40 som max..

Tror der er noget der har gjort den er kommet væk fra oprindelig opsætning..

Snegletider bruges også ved iltstyring....der er pausen mellem sneglen kører iltstyring kan justere efter temp og o2

Så gerne indstillinger fra begge menuer...

Der er også den muelighed at snegle relæer på printet eller kontaktsæt hænger...

Du har tjækket at iltstyring er på on..

Offline CarstenC

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: For kort pille fremføring, Multiheat 1.5
« Svar #5 Dato: Jun 15, 2016, 17:25 »
Hej igen

Nu har jeg tjekket indstillingerne på fyret ved at gå ind i menuen, jf afsnit 1.4.1 i manualen. Iltstyring, dvs. Au driftsform er slået til.

Indstillingerne er i rækkefølge:

-40
H0.5
L0.3
P05
8.0H
6.0L
CAL
AU-

Jeg skulle ikke mene, at jeg har pillet ved dem. Havde godt nok en vvs servicemand til at se på fyret sidste sommer og han rodede rundt i menuen uden at han vist var helt klar over hvad han gjorde.

Mvh.

Carsten

Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 120
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: For kort pille fremføring, Multiheat 1.5
« Svar #6 Dato: Jun 15, 2016, 18:56 »
Hej igen

Nu har jeg tjekket indstillingerne på fyret ved at gå ind i menuen, jf afsnit 1.4.1 i manualen. Iltstyring, dvs. Au driftsform er slået til.

Indstillingerne er i rækkefølge:

-40 -30 giver lidt laver ilt%
H0.5 standart er 1,7 vil anbefale 1,2
L0.3standart 1,7 som er noget dumt så får man jo ikke noget ud af høj og lav anbefaler 0,4
P05
8.0H----7,0
6.0L-----7,0
CAL
AU-

Jeg skulle ikke mene, at jeg har pillet ved dem. Havde godt nok en vvs servicemand til at se på fyret sidste sommer og han rodede rundt i menuen uden at han vist var helt klar over hvad han gjorde.

Mvh.

Carsten

Talene er til en 2,5er så den har tabt indstillinger,og derfor lagde dit trænede øre mærke til den kører meget kortere snegletider...

Husk at bladre med driftformsknap efter hver indstilling og afslut med onn/ OFF knappen ...

Har du den anden menu...
Alarmreset+ menuknap

Der skal der ændres lidt også...

Promovering  står først de nyeste hedder 110
H15
L40
B30
R0,0

Det er dog ikke sikker du kan tilgå de tal hvis du har gammel prom..


Kan

Offline CarstenC

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: For kort pille fremføring, Multiheat 1.5
« Svar #7 Dato: Jun 15, 2016, 19:53 »
Tusind tak for det hurtige svar - en meget stor hjælp  :)

Nu har jeg ændret værdierne i den første menu til dine anbefalinger.

Værdierne i den anden menu (alarm reset+menu) er:

109
H15
L60
B75
R0.0

Bør de ændres til det du skriver?

Carsten

Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 120
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: For kort pille fremføring, Multiheat 1.5
« Svar #8 Dato: Jun 15, 2016, 23:54 »
Tusind tak for det hurtige svar - en meget stor hjælp  :)

Nu har jeg ændret værdierne i den første menu til dine anbefalinger.

Værdierne i den anden menu (alarm reset+menu) er:

109 Rimelig ny prom
H15 ok
L60 L40
B75 B40
R0.0

Bør de ændres til det du skriver?

de bør ændres

dejligt at kunne hjælpe :)

Carsten

Offline CarstenC

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: For kort pille fremføring, Multiheat 1.5
« Svar #9 Dato: Jun 17, 2016, 06:32 »
Alt er nu justeret og fyret kører som det skal.

Endnu engang mange tak for hjælpen  :)

Carsten. 

Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 120
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: For kort pille fremføring, Multiheat 1.5
« Svar #10 Dato: Jun 17, 2016, 19:31 »
Dejligt at kunne hjælpe