Hej Kenneth,
Jeg ved ikke om E4 også kan optræde hvis pumpen sidder fast, men det er et kendt fænomen at pumper kan "sætte sig" hvis de holder stille i længere tid.
Alpha pumperne har en funktion til at sikre jævnlig drift ved "sommer nedlukning".
Funktionen gør at pumpen kører kort tid jævnligt, så rotoren ikke sætter sig fast.
Det er selvfølgelig lidt sent at bruge hvis det allerede er gået galt, men det kan bruges fremadrettet.
Man skal ikke slå på andet end søm
...jeg er ganske sikker på at Grundfos ikke har konstrueret pumpen så den skal "vedligeholdes" med slag
På nogle pumper kan man fjerne en lille skrue og derved komme ind til selve pumpeakslen, som så kan hjælpes igang med en skruetrækker.
Det er dig ikke tilfældet på Alpha pumpen, så jeg tror ikke at der er andet at gøre end at afmontere pumpen og dreje skovlhjulet gennem udløbsrøret.
Hilsen
Michael
hej michael
den kode den skriver er ikke at den har sat sig men at der mangler vand men det kan jeg så ikke forstå da der er ca 1,8 bar på =) .. har lufte ud osv og ja den har stået stille over sommer =) har læst mig frem til at man skal slå på den ?? kan det være rigtig ?
tak for hjælpen =)
kenenth