Forfatter Emne: RTB hjælp til indstilling af luft og ilt  (Læst 9429 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hedestoker

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 533
  • Respekt optjent: +33/-6
    • Salg af pillefyr og vvs artikler
Sv: RTB hjælp til indstilling af luft og ilt
« Svar #15 Dato: Okt 22, 2016, 17:29 »
En lille røgsuger på toppen af skorstenen er jeg rimelig sikker på vil løse problemet, og så med en dæmper på så den ikke køre fuld fart.
Den løsning har vi lavet mange gange og altid virket.
De fleste steder er pille forbruget faktisk også næsten blevet halveret i forhold til før.
Sådan en løsning koster ca. 4800 til muret skorsten.

Mvh Allan
Forhandler af RTB, Scotte, Woody, NBE og VVS artikler.

Opvarmer 500 m² med BlackStar 30 kedel (selvrens), Scotte 30Kw, Version 7.
240 rørs NBE Vaccum solfanger
http://www.stokercloud.dk/dev/hedestoker01.html

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: RTB hjælp til indstilling af luft og ilt
« Svar #16 Dato: Okt 23, 2016, 17:47 »
En lille røgsuger på toppen af skorstenen er jeg rimelig sikker på vil løse problemet, og så med en dæmper på så den ikke køre fuld fart.
Den løsning har vi lavet mange gange og altid virket.
De fleste steder er pille forbruget faktisk også næsten blevet halveret i forhold til før.
Sådan en løsning koster ca. 4800 til muret skorsten.

Mvh Allan

Regulering af blæser er en mulighed i styring, så der skal ikke sættes dæmper på.

Så reguleres den samtidigt i forhold til driften.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Hedestoker

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 533
  • Respekt optjent: +33/-6
    • Salg af pillefyr og vvs artikler
Sv: RTB hjælp til indstilling af luft og ilt
« Svar #17 Dato: Okt 23, 2016, 19:49 »
Ja men det er ikke særlig let at styre på den måde, jeg har aldrig kunne få det til at virke ordenligt.

Mvh Allan
Forhandler af RTB, Scotte, Woody, NBE og VVS artikler.

Opvarmer 500 m² med BlackStar 30 kedel (selvrens), Scotte 30Kw, Version 7.
240 rørs NBE Vaccum solfanger
http://www.stokercloud.dk/dev/hedestoker01.html

Offline mr.kval

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +0/-1
Sv: RTB hjælp til indstilling af luft og ilt
« Svar #18 Dato: Okt 23, 2016, 21:44 »
Jeg har en stål skorsten har det noget og sige også tænker jeg kan pillerne også have noget og sige for jeg syntes det er. Levet. Ære efter jeg har skiftet piller  hvad med p og i. Værdi kan de have noget og gøre med det.

Så syntes jeg mit fyr har mange start og stop burde det ikke kunne køre heletide. På denne tid af året

Det er dog et helt nyt hus som er meget isoleret med gulvvarme over alt

Jeg syntes bare det er lidt ireterende af fyret slukker også går der mange timer før det starter op igen også kan der godt blive lidt koldt i huset.
 På horhånd tak.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: RTB hjælp til indstilling af luft og ilt
« Svar #19 Dato: Okt 24, 2016, 00:20 »
Jeg har en stål skorsten har det noget og sige også tænker jeg kan pillerne også have noget og sige for jeg syntes det er. Levet. Ære efter jeg har skiftet piller  hvad med p og i. Værdi kan de have noget og gøre med det.

Så syntes jeg mit fyr har mange start og stop burde det ikke kunne køre heletide. På denne tid af året

Det er dog et helt nyt hus som er meget isoleret med gulvvarme over alt

Jeg syntes bare det er lidt ireterende af fyret slukker også går der mange timer før det starter op igen også kan der godt blive lidt koldt i huset.
 På horhånd tak.
Med det du siger der er fyret måske til den store side, men det kan noget urstyring jo hjælpe dig lidt med.
Hvis vi siger at din minimums ydelse er 1,6kW er det omkring 8kg/døgn. Det kan du jo sammenligne med dit forbrug.

Derudover kan din gulvvarme snyde dig lidt og her kan PI justeringen ikke rigtig hjælpe dig. Problemet er hvis gulvvarmen står lidt højt i temperaturen, slukker de på rumtermostaten, og så bruges der ikke noget fra fyret. Hvis du sænker temperturen i gulvarmen til kun lige at kunne følge med på rumtemperaturen , vil de sjældnere lukke og så vil en eller flere kredse som oftest kalde på varme. Så det kan måske hjælpe. Derudover måske noget udstyring på fra kl 12-16 på denne årstid.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7566
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: RTB hjælp til indstilling af luft og ilt
« Svar #20 Dato: Okt 24, 2016, 07:54 »
Jeg har en stål skorsten har det noget og sige også tænker jeg kan pillerne også have noget og sige for jeg syntes det er. Levet. Ære efter jeg har skiftet piller  hvad med p og i. Værdi kan de have noget og gøre med det.

Så syntes jeg mit fyr har mange start og stop burde det ikke kunne køre heletide. På denne tid af året

Det er dog et helt nyt hus som er meget isoleret med gulvvarme over alt

Jeg syntes bare det er lidt ireterende af fyret slukker også går der mange timer før det starter op igen også kan der godt blive lidt koldt i huset.
 På horhånd tak.

Når din stop temperatur i menu pumpe står på 65 gr. så bliver varmen ikke flyttet ud af kedlen,
og det er derfor du oplever at den er slukket længe.
Prøv med en stop temperatur på 45 gr.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/