Forfatter Emne: NBE v13 app forbindelses problemer  (Læst 13863 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BjarneG

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
NBE v13 app forbindelses problemer
« Dato: Feb 05, 2017, 21:48 »
Hej

Jeg er rendt ind i et problem, med den ellers fantastiske App,- som jeg ellers er meget begejstret for.

På det seneste er der sket det, at den ikke kan få forbindelse, selv om der er fuld netadgang iøvrigt på telefonen både mobildata samt wifi.
Det røde "skilt" foroven med teksten "Forbindelse afbrudt" er til stede konstant og selv om jeg prøver at genoprette forbindelse prøver den også,-  og beskeden "forbinder til træpillefyr" vises, og efter nogle sekunder opgiver den og kommer frem med login billedet.

Alt andet net applikationer virker fint, men bare ikke NBE App'en.

Jeg kan uden problemer gå på Stokercloud via browser på telefonen, og logge ind også, - alt er fint. Men bare ikke på v13 App'en.

Min telefon er en Galaxy S5, -  program version på styring er 7.0640

Jeg har prøvet at afinstallere og genstarte samt installere igen,- men uden held.


Håber på gode ideer til en løsning :-) 
NBE 10 Kw, BS 1016 semirens v7 ,  150 m2 , Forbrug:  ca. 4,2 ton årligt

Fyrdata Online:
http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=bjarne1

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: NBE v13 app forbindelses problemer
« Svar #1 Dato: Feb 06, 2017, 09:59 »
Hej

Jeg er rendt ind i et problem, med den ellers fantastiske App,- som jeg ellers er meget begejstret for.

På det seneste er der sket det, at den ikke kan få forbindelse, selv om der er fuld netadgang iøvrigt på telefonen både mobildata samt wifi.
Det røde "skilt" foroven med teksten "Forbindelse afbrudt" er til stede konstant og selv om jeg prøver at genoprette forbindelse prøver den også,-  og beskeden "forbinder til træpillefyr" vises, og efter nogle sekunder opgiver den og kommer frem med login billedet.

Alt andet net applikationer virker fint, men bare ikke NBE App'en.

Jeg kan uden problemer gå på Stokercloud via browser på telefonen, og logge ind også, - alt er fint. Men bare ikke på v13 App'en.

Min telefon er en Galaxy S5, -  program version på styring er 7.0640

Jeg har prøvet at afinstallere og genstarte samt installere igen,- men uden held.


Håber på gode ideer til en løsning :-)

Hej Bjarne

Har du prøve at gå ind under Setup->Søg i din app, og i så fald, dukker din styring op på listen? Det er vigtigt du sikrer dig at din tablet er på samme netværk som din styring er tilkoblet. Nu kender jeg ikke dit netværkssetup, men tjek lige det.

Du kan også prøve at gå på 3G/4G på din telefon, tryk så Setup->Søg og indtast dit styringsnummer, forbinder den så?

Hvis ellers det ser fint ud, så vil jeg nok prøve at genstarte styringen en gang, tag strømmen fra den i ca. 10 sekunder, hvad sker der så?

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline BjarneG

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: NBE v13 app forbindelses problemer
« Svar #2 Dato: Feb 06, 2017, 12:38 »


Hej Bjarne

Har du prøve at gå ind under Setup->Søg i din app, og i så fald, dukker din styring op på listen? Det er vigtigt du sikrer dig at din tablet er på samme netværk som din styring er tilkoblet. Nu kender jeg ikke dit netværkssetup, men tjek lige det.

Du kan også prøve at gå på 3G/4G på din telefon, tryk så Setup->Søg og indtast dit styringsnummer, forbinder den så?

Hvis ellers det ser fint ud, så vil jeg nok prøve at genstarte styringen en gang, tag strømmen fra den i ca. 10 sekunder, hvad sker der så?

Mvh. Jens

Hej Jens

Ja jeg glemte mit setup :-)  .  Fyret har sin egen Mobil router med simkort, som kun fyret er koblet op på. - Derudover en sædvanlig bredbånds/wifi router som trækker de øvrige ting i huset. - grunden til at jeg har separat router på fyret er at afstanden og forhindringer er for store til at give stabilt netværk via det øvrige netværk.

Har du prøve at gå ind under Setup->Søg i din app Ja...    ved 3G/4G samt husets wifi,-  ingen forbindelse eller fyr på liste. hvis jeg går ud i fyrrummet og logger på fyrets router ja,-  fyr på liste samt forbindelse og alt ok.

Jeg har nu prøvet at stoppe fyret, og slukke for både styring og router i et par minutter,-  og voila.... nu virker alt perfekt igen :-)

Takker for assistance :-)








NBE 10 Kw, BS 1016 semirens v7 ,  150 m2 , Forbrug:  ca. 4,2 ton årligt

Fyrdata Online:
http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=bjarne1