Forfatter Emne: Never Buy Scotte Burners in Ireland  (Læst 12920 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline roofer

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 14
  • Respekt optjent: +0/-9
Never Buy Scotte Burners in Ireland
« Dato: Okt 03, 2009, 20:29 »
I bought a Dor 32 with a Scotte Burner.

The dealer has always been very good, a real professional company.

Nordic Bioenergy LTD Refuse to supply spare parts in Ireland.

So my home is cold tonight, I am now going to buy an oil boiler because I work hard to keep my family comfortable politics between Denmark and the Czech Republic is Not My Concern !.

All I need is a burn grate for the Scotte 30 Kw I have waited since February, the dealer showed the emails from Nordic Bioenergy LTD, The Embassy for Denmark and other email to dealers in Ireland.

Do Not Buy Nordic Bioenergy LTD Products, they do not care about the customers.

Jeg købte en Dor 32 med en Scotte brænder.

Forhandleren har altid været meget god, en virkelig professionel virksomhed.

Nordic Bioenergy LTD nægte at levere reservedele i Irland.

Så mit hjem er koldt i aften, jeg nu vil købe en olie-kedel, fordi jeg arbejder hårdt for at holde min familie komfortabel politik mellem Danmark og Tjekkiet er ikke min bekymring!.

Alt, hvad jeg behøver, er en brænde rist til Scotte 30 kW Jeg har ventet siden februar, forhandleren viste, at e-mails fra Nordic Bioenergy LTD, Ambassaden for Danmark og andre e-mail til forhandlere i Irland.

Undlad at købe Nordic Bioenergy LTD produkter, de ikke bekymre sig om kunderne.





Offline Kendub

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 310
  • Respekt optjent: +6/-4
    • Data:
Sv: Never Buy Scotte Burners in Ireland
« Svar #1 Dato: Okt 03, 2009, 21:30 »
Hvor bestiller denne "professionelle virksomhed" ikke bare díne reservedelse fra én af de mange danske forhandlere af reservedele?    Eller hvorfor bestiller DU dem ikke direkte?

Hmmm....   ???

Offline roofer

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 14
  • Respekt optjent: +0/-9
Sv: Never Buy Scotte Burners in Ireland
« Svar #2 Dato: Okt 03, 2009, 22:07 »
How this book "professional activity" is not just your reservation from one of the many Danish distributors of spare parts? Or why are you not them directly?

Hi Kenny,

I was very angry and the owner of ecoboilers showed me the file on his computer, he has tried to buy from other dealers in Denmark.

They also sell Extraflame pellet stoves and boilers, I have seen the big stock of spare parts they have for Extraflame.

The section for NBE looks like a grave yard he has been taking parts from new burners to keep customers with heat in their homes.

I call that professional, maybe he should contact the competition authority in the E.U. ?

Sorry for any mistakes I use Google to translate.

Hej Kenny,

Jeg var meget vred, og ejeren af ecoboilers viste mig den fil på sin computer, har han forsøgt at købe fra andre forhandlere i Danmark.

De også sælger Extraflame pille brændeovne og kedler, har jeg set det store lager af reservedele, de har til Extraflame.

Afsnittet for NBE ligner en alvorlig gård, han har taget dele fra nye brændere til at holde kunderne med varme i deres hjem.

Jeg kalder det professionelle, måske han skulle kontakte konkurrencemyndighederne i EU ?

Sorry for eventuelle fejl jeg bruge Google til at oversætte.

Offline Jannich

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 442
  • Respekt optjent: +41/-5
    • NBE
Sv: Never Buy Scotte Burners in Ireland
« Svar #3 Dato: Okt 04, 2009, 04:43 »
I think you should calm down.
Peter from Ecoboilers doesn’t want to pay the price for the items
and blaming Green Energy for overcharging.
Green energy is our importers and Kedco is OPOP´s importer
So from one of those two,  it should be possible to get spare parts.
Have you tried to contact them directly ?
When we have importer, we cannot sell directly to Peter from Ecoboilers
I don’t know what happen between Ecoboiler and Green Energy,
 but it seems the don’t like each other.
You can e-mail directly, Jannich@nordjysk-bioenergi.dk
and get the name of a dealer from Scotland,
that are able to supply you with spare parts.
Regards Jannich
« Senest Redigeret: Okt 04, 2009, 04:50 af Jannich »
250 m2 træhus med 2000l opvarmet ude SPA :-)
Pillefyr:
RTB 10kW
Solvarme:
300l solvarme tank 8x30 vakuum fanger.
Solcelle system:
40x280 WP + 2 x 3000 watt goodwe inverter.
Installeret aug. 2012
Online data: http://stokercloud.dk/dev/rtb.html
http://solarcloud.dk/jannich.html

Offline Jannich

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 442
  • Respekt optjent: +41/-5
    • NBE
Sv: Never Buy Scotte Burners in Ireland
« Svar #4 Dato: Okt 04, 2009, 04:55 »
I think you should calm down.
Peter from Ecoboilers doesn’t want to pay the price for the items
and blaming Green Energy for overcharging.
Green energy is our importers and Kedco is OPOP´s importer
So from one of those two,  it should be possible to get spare parts.
Have you tried to contact them directly ?
john@greenenergytechnologyltd.com
When we have importer, we cannot sell directly to Peter from Ecoboilers
I don’t know what happen between Ecoboiler and Green Energy,
 but it seems the don’t like each other.
You can e-mail directly, Jannich@nordjysk-bioenergi.dk
and get the name of a dealer from Scotland,
that are able to supply you with spare parts.
Regards Jannich
250 m2 træhus med 2000l opvarmet ude SPA :-)
Pillefyr:
RTB 10kW
Solvarme:
300l solvarme tank 8x30 vakuum fanger.
Solcelle system:
40x280 WP + 2 x 3000 watt goodwe inverter.
Installeret aug. 2012
Online data: http://stokercloud.dk/dev/rtb.html
http://solarcloud.dk/jannich.html

Offline roofer

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 14
  • Respekt optjent: +0/-9
Sv: Never Buy Scotte Burners in Ireland
« Svar #5 Dato: Okt 04, 2009, 19:11 »
Sir,

You are wrong, he showed the email with the order for the parts to both Green Energy and Kedco.

He also showed me where his account with Green Energy is in credit.

I can guarantee you would show me such documents if I came to your office, he is not a fool, he is very clever avoiding being taken to court for selling products without spare parts.

Yes he showed me the email sent to your office asking why parts cost twice as much in Ireland than Denmark.

It is you who should be concerned because such action means Irish people will not buy your products in the future.

Did you ever take the time to meet with your dealers in Ireland ?

   
Sir,

Du er forkert, han viste den e-mail med det, for at dele både Grøn Energi og Kedco.

Han viste mig, hvor hans konto med Grøn Energi er i kredit.

Jeg kan garantere, at du vil vise mig disse dokumenter, hvis jeg kom til dit kontor, han er ikke dum, han er meget dygtig til at undgå at blive sagsøgt for at sælge varer uden reservedele.

Ja, han viste mig den e-mail sendt til dit kontor spørge, hvorfor dele koste dobbelt så meget i Irland end Danmark.

Det er dig der skal være bekymret, fordi en sådan handling betyder irske folk vil ikke købe dine produkter i fremtiden.

Har du nogensinde tager sig tid til at mødes med dine forhandlere i Irland?

Offline roofer

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 14
  • Respekt optjent: +0/-9
Sv: Never Buy Scotte Burners in Ireland
« Svar #6 Dato: Okt 04, 2009, 19:30 »
Why should Irish customers buy spare parts from Scotland ?

The dealer I bought the boiler from is 20 kilometres from my home Eco Boilers were on the SEI list of suppliers for Nordic Bioenergie when I bought from them.

I have looked at the prices spoke of here in this forum nobody appears to pay €5000.00 for a 30 Kw Dor boiler and Scotte Burner.

I think you worked with your dealers to over charge Irish customers because we have a grant here.

I will be asking my Lawyer to have the dealings investigated by the E.U. Competition Authority.

I think I have many reasons to be angry, for one my home is still cold !

Hvorfor skulle irske kunder købe reservedele fra Skotland?

Forhandleren jeg købte kedlen fra, er 20 kilometer fra mit hjem Eco Kedler var på SEI listen af leverandører til Nordisk BioEnergie da jeg købte fra dem.

Jeg har kigget på de priser, der talte om her i dette forum ingen synes at betale 5.000,00 € for en 30 kW Dor kedel og Scotte brænder.

Jeg tror, du arbejdede med din forhandlere til over gratis irske kunder, fordi vi har et tilskud her.

Jeg vil bede min advokat at have forbindelser undersøgt af EU Konkurrencestyrelsen.

Jeg tror, jeg har mange grunde til at være vred, for en mit hjem er stadig koldt!

Offline roofer

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 14
  • Respekt optjent: +0/-9
Sv: Never Buy Scotte Burners in Ireland
« Svar #7 Dato: Okt 05, 2009, 18:47 »
Still no heat in my home tonight.

Also Jannich does not reply to email ??????????

Stadig ingen varme i mit hjem i aften.

Også Jannich svarer ikke på e-mail ??????????


Offline Frank_rasmussen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 759
  • Respekt optjent: +23/-31
Sv: Never Buy Scotte Burners in Ireland
« Svar #8 Dato: Okt 05, 2009, 19:57 »
Write an email to salg@hedestoker.dk or telephone to +45 9692 1090 and ask if they will ship to Ireland.

Then go to http://www.hedestoker.dk/shop/category.asp?id=707 (home page sometimes slow) and press the "Køb" button (danish for 'buy') on vvs nr 308391224. Pay with your Visa or Mastercard.

Also buy a foto sensor (vvs nr. 308391984) and an ignition (vvs nr. 308391981) now your are at it.

They will ship to you within 24 hours.

Else try e.g. http://vvs-eksperten.dk/index/tilbehoer-1022
« Senest Redigeret: Okt 05, 2009, 19:58 af Frank_rasmussen »
Woody 10 kW (høj sort/rød kedel) (v. 6.85)
140 kvm hus fra 1914 med 1. sal fra 80'erne
Iltstyring, VVB-prioritering og kompressor rens
160 l Metro vandvarmer med elpatron

Offline elwarth

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 103
  • Respekt optjent: +3/-1
    • Elwarths pillefyr online
Sv: Never Buy Scotte Burners in Ireland
« Svar #9 Dato: Okt 05, 2009, 21:50 »
Citér
Still no heat in my home tonight.

Also Jannich does not reply to email ?

Stadig ingen varme i mit hjem i aften.

Også Jannich svarer ikke på e-mail ?

That´s funny. Maybe your outgoing mail-server is down... because he allways answers emails from the rest of us.
Oh, or maybe it is because we never wrote "Do Not Buy Nordic Bioenergy LTD Products" and so on in a public forum...  ::)

Woody 24kW vers. 10 på Dor-kedel.
Opvarmer ca. 230kvm +70kvm kælder.
Forbrug 8-9T /år.

Offline roofer

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 14
  • Respekt optjent: +0/-9
Sv: Never Buy Scotte Burners in Ireland
« Svar #10 Dato: Okt 06, 2009, 01:34 »
Thank you Frank, I did not find the 30Kw burn grate on that web site however I will contact them tomorrow.

elwarth,
I understand what you mean, usually it is true  we catch more flies with honey than with vinegar.
I too had a very good service from my dealer, he did not leave everything to the telephone or email, if I had a problem hecalled to my home and showed me how each stage of the system worked.
You have the luxury of travelling to the NBE office if you need a part, in fairness it is better for them to reply to local customers than having angry customers calling to the office.
I have seen the contact my dealer was trying to make since last January for the part, Jannich is not correct about the dealer not willing to pay the price, the dealer adds his profit to the price and makes money.
I am a very peaceful man until my home is under threat, like most people I work very hard to keep my family in comfort they deserve.
I think if I lived in Denmark NBE would be very nice to me too. I live in another country so they treat me and my family like dirt, not just me but other Irish customers.
If they did not want to provide the service and the parts they should never have sold the products in Ireland.
Everyone in this country is willing to pay a fair price, the burn grate for a 30 Kw burner will cost me 213.00 euro plus Irish VAT at 21.5% if I ever get it.
Would you like it if NBE make you wait 10 months for an essential part ?

   
Tak Frank, gjorde jeg ikke finde den 30KW brænde risten på webstedet, men jeg vil kontakte dem i morgen.

elwarth,
Jeg forstår, hvad du mener, normalt er det rigtigt, vi fanger flere fluer med honning, end med eddike.
Jeg havde også en meget god service fra min forhandler, havde han ikke overlade alt til telefon eller e-mail, hvis jeg havde et problem hecalled til mit hjem og viste mig, hvordan hvert trin i systemet fungerede.
Du har den luksus at rejse til NBE kontor, hvis du har brug for en del, i retfærdighed er det bedre for dem at svare til de lokale kunder, end der vrede kunder ringer til kontoret.
Jeg har set de kontakte min forhandler prøvede at gøre siden januar sidste år for den del, Jannich er ikke korrekt om forhandleren ikke er villig til at betale den pris, forhandleren tilføjer hans fortjeneste, at den pris, og tjener penge.
Jeg er en meget fredelig mand, indtil mit hjem er truet, ligesom de fleste mennesker, jeg arbejder meget hårdt for at holde min familie i komfort, de fortjener.
Jeg tror, hvis jeg boede i Danmark NBE ville være meget rart for mig også. Jeg bor i et andet land, så de behandler mig og min familie som skidt, ikke bare mig, men andre irske kunder.
Hvis de ikke ønsker at levere den service og de reservedele, de aldrig skulle have solgt de varer i Irland.
Alle i dette land er villig til at betale en fair pris, de brænder rist til 30 kW brænder vil koste mig 213,00 € samt irsk moms på 21,5%, hvis jeg nogensinde får det.
Vil du det, hvis NBE få dig til at vente 10 måneder for en væsentlig del?

Offline Frank_rasmussen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 759
  • Respekt optjent: +23/-31
Sv: Never Buy Scotte Burners in Ireland
« Svar #11 Dato: Okt 06, 2009, 08:26 »
I did not find the 30Kw burn grate on that web site

I am a newcomer to the NBE world but maybe the 30 KW burn grate is the same as the 16/24 KW burn grate.

PS: I have bougth all my NBE things over the internet, and I have never visited a NBE 'standard' shop. If prices are 300% over in a standard shop I would look even more at the internet...
« Senest Redigeret: Okt 06, 2009, 11:10 af Frank_rasmussen »
Woody 10 kW (høj sort/rød kedel) (v. 6.85)
140 kvm hus fra 1914 med 1. sal fra 80'erne
Iltstyring, VVB-prioritering og kompressor rens
160 l Metro vandvarmer med elpatron

Offline roofer

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 14
  • Respekt optjent: +0/-9
Sv: Never Buy Scotte Burners in Ireland
« Svar #12 Dato: Okt 06, 2009, 19:02 »
Hi Frank,
I have sent email to Hedestoker today, I had difficulty getting through by telephone, but that could be my fault.
I spoke with the owner of Eco Boilers about the price 300% more than the price for parts online in Denmark.
He told me there is a difference between the 24 and 30 Kw burner which makes the 30 Kw more expensive the stainless steel is 6mm thickness and the grate much bigger.
He agrees the prices in Ireland are more expensive than in Denmark because the parts come through a UK supplier in Northern Ireland appointed by NBE.
The good news is as I type this his plumbers are fitting an oil boiler Free Of Charge !
All I have to pay for is the oil it uses until either they or I can get the parts and they will re-fit the pellet boiler.

   
Hej Frank,
Jeg har sendt e-mail til Hedestoker dag, jeg havde svært ved at komme igennem telefonisk, men det kunne være min skyld.
Jeg talte med ejeren af Eco Kedler om prisen 300% mere end prisen for dele online i Danmark.
Han fortalte mig, at der er en forskel mellem de 24 og 30 kW brænder, hvilket gør den 30 Kw dyrere for rustfrit stål er 6mm tykkelse og rist meget større.
Han er enig i, at priserne i Danmark er dyrere end i Danmark, fordi dele kommer gennem en britisk leverandør i Nordirland, der udpeges af NBE.
Den gode nyhed er, mens jeg skriver dette hans blikkenslagere er montering af en olie-kedel gratis!
Alt, hvad jeg har til at betale for, er den olie, det bruger, indtil enten de eller jeg kan få dele, og de vil igen passer til pille kedlen.


Offline elwarth

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 103
  • Respekt optjent: +3/-1
    • Elwarths pillefyr online
Sv: Never Buy Scotte Burners in Ireland
« Svar #13 Dato: Okt 06, 2009, 20:07 »
Well, I´ve never been at NBE, it´s a long way from here. I use one of their dealers. Like you do. Of course it will cost you more, taxes for import, VAT and so on.

If your dealer find the prices at the importer to high, maybe he should have went for another brand?

It´s a good thing with the oilburner, we are all glad, that you and your family are not freezing to death!  :)

I can understand that you have seen some emails at Eco-b , but we do not know about all the old skeletons in the closets between you, Eco-b, GreenEnergy, NBE.
And that is why I think you shouldn´t use the forum for yelling out your frustrations.
Woody 24kW vers. 10 på Dor-kedel.
Opvarmer ca. 230kvm +70kvm kælder.
Forbrug 8-9T /år.

Offline roofer

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 14
  • Respekt optjent: +0/-9
Sv: Never Buy Scotte Burners in Ireland
« Svar #14 Dato: Okt 07, 2009, 01:41 »
Hi elwarth,
I agree there will always be the telephone call or meeting not covered in emails.
Thankfully tonight our home is beginning to heat up and maybe everyone will be comfortable by tomorrow, my house has under floor heating so it is a big concrete radiator to heat up.
Honestly I think it is good that I have posted, the only people who cared about us are Eco Boilers our system is out of warranty now so they did not have to help.
Jannich left his direct email address for me to contact him but he did not even reply, NBE are getting to make more money selling the parts.
If my post makes them or helps them see that we are all people with families and that we depend on them as manufacturers to be responsible then perhaps service will improve for everybody.
I think Eco Boilers are not selling any more NBE products because they only have Extraflame products on display.
In Ireland we have an old saying "Eaten Bread is Soon Forgotten"
I must be fair to the owner of Eco Boilers he did not forget his customer, it appears NBE do not care.

Hi elwarth,
Jeg er enig i at der altid vil være den telefonsamtale eller møde ikke er dækket i e-mails.
Heldigvis aften vores hjem er begyndt at varme op og måske alle vil være komfortable med i morgen, mit hus har gulvvarme, så det er en stor konkret radiator til at varme op.
Ærligt Jeg synes, det er godt, at jeg har sendt, det eneste, der holdt af os er Eco Kedler vores system er uden for garanti nu, så de ikke behøvede at hjælpe.
Jannich forlod sin direkte e-mail adresse for mig at kontakte ham, men han har ikke engang svaret, er NBE komme til at tjene flere penge ved at sælge de dele.
Hvis mit indlæg gør dem eller hjælper dem med at se, at vi alle er mennesker med familier, og at vi er afhængige af dem, som producenterne til at være ansvarlig så måske vil forbedre service for alle.
Jeg tror, Eco Kedler er ikke sælge mere NBE produkter, fordi de kun har Extraflame produkter på displayet.
I Irland har vi et gammelt mundheld "Spist Brød er hurtigt glemt"
Jeg skal være fair over for ejeren af Eco Kedler han ikke glemme hans kunde, ser det ud til NBE er ligeglad.