Forfatter Emne: Skifte Multi 22 styring DTC 9002. Til Pannex Bio Styring ??  (Læst 13622 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kattemad87

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Hej jeg søger en klog man der kan fortælle mig om jeg kan Skifte Multi 22 styring (DTC 9002). Til Pannex Bio Styring ??
Min nabo har en pannex stying jeg kan købe billigt. den er næsten magen til min multi 22 stying og den sider jo også på bio 18 fyr som vist er storebror til multi 22 ?
jeg vil maget gerne havde de fordele der er i pannex. sommerdrift, renseblæs og stying af cirkulationspumpe jeg har sat en 300L solartherm VVB op, men solfanger kommer føst når jeg lige har lagt nyt tag på og pluslig bliver jeg bange for hvor dyr el patronen er så jeg VIL! havde sommerdrift og pumpe styring hehe

så er der nogen der har forstand på den slags så for i et kys til jul
tænker selv at det må være lige til det jo bare 3 følere ind i et stykke print

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: Skifte Multi 22 styring DTC 9002. Til Pannex Bio Styring ??
« Svar #1 Dato: Aug 15, 2019, 12:02 »
Uden at kende styringerne vi jeg ikke tro der skulle være noget til hindre for bare at bytte dem ud.
Det kan blive noget med følerne, om de er af samme type, men der sker ikke noget katastrofalt ved at montere en "forkert" føler.

Du får bare en temperatur der er misvisende, og det burde være til at se og forstå hvis der er noget galt på den konto.

Jeg vil tro at de fleste "almindelige" følere er standart NTC10K men røgføleren kan vare NTC100K eller en PT100(0) de de går længere op i temperaturskala.

Men prøv.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.