Stokerforum

Pillefyr => Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB => Emne startet af: geneserdk efter Dec 30, 2012, 11:46

Titel: Kompressor rens
Indlæg af: geneserdk efter Dec 30, 2012, 11:46
Hej alle

Jeg har fået mig, sådan woordy hvor der da skal Kompressor rens på. Men N L5 og L6 de er brugt??, eller kan man stadig komme noget i dem. Under tilbehør ved L5 og L6 står der NO

Ulrik
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: scotten efter Dec 30, 2012, 12:11
Hej
Prøv at læse her http://www.stokerpro.dk/viewtopic.php?f=137&t=16792&hilit=montering+kompressorrens&start=10

Hilsen Anders
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: Lamborg efter Dec 30, 2012, 13:37
Den tråd Scotten henviser til er glimravende men lidt forvirrende.
Din styring er forberedt for komp rens.
Den røde ledning der føre ned til motorprintet og sidder i L6 skal blot forbindes til luftventilen sammen med en N .
L6 skal stå til NO ( normaly open)
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: geneserdk efter Dec 30, 2012, 18:11
røde ledning? hvor, skal lige finde den først :-\
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: scotten efter Dec 30, 2012, 18:26
Har du et brænderprint magen til det der er på billedet i linket,
hvis du har, skal du tilslutte på klemmerne magn.

Hilsen anders

Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: geneserdk efter Dec 30, 2012, 18:28
ja det har jeg. men der er igen røde ledning ?
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: scotten efter Dec 30, 2012, 18:34
Prøv at montere dine 2ledninger i klemmerne og se om det ikke virker, du kan manuelt slutte udgangen i styringen, desangående den røde ledning ??
Den ender sikkert i stikket ovenpå brænderen, hvor de flinke folk fra øster Vrå har forbundet den til l5 eller 6 på hovedprintet, det er den ene terminal på magnetventil tilslutningen.
Hilsen Anders
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: geneserdk efter Dec 30, 2012, 18:40
 :)ja prøver at lege lidt med det imorgen. tak for hjælpen

ulrik
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: Perminator efter Dec 30, 2012, 19:37
Hej

Den tråd Scotten henviser til er glimravende men lidt forvirrende.
Din styring er forberedt for komp rens.
Den røde ledning der føre ned til motorprintet og sidder i L6 skal blot forbindes til luftventilen sammen med en N .
L6 skal stå til NO ( normaly open)

I mit nyanskaffede Scotte 10 KW har jeg netop undret mig over hvad den røde ledning der sidder i L6 og fører ned til brænderens stik mon var disponeret til. Monteringsvejledningen til > ver 6.75 skriver intet om denne, og vejledningen til kompressorrens heller ikke, men derimod at kompressorrens skal monteres på styringsprintet i L5 eller L6. Jeg bruger L5 til VVB-prioritering. Og planlægger at indkøbe kompressorrens.
Jeg forstår af dette indlæg, at det er en fortrådning ned til brænderens print, således at forbindelsen til magnetventilen i kompressorrens kan forkortes og forenkles. Er det korrekt opfattet?
I givet fald er det beklageligt at det ikke kan læses, - om ikke i den trykte vejledning, så dog på netversionen.
Venlig hilsen
Perminator
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: MHES efter Dec 30, 2012, 20:16
Hej Perminator,

Du får 10 point for forståelsen, for det er helt korrekt  ;)

Hilsen
Michael

Hej

Den tråd Scotten henviser til er glimravende men lidt forvirrende.
Din styring er forberedt for komp rens.
Den røde ledning der føre ned til motorprintet og sidder i L6 skal blot forbindes til luftventilen sammen med en N .
L6 skal stå til NO ( normaly open)

I mit nyanskaffede Scotte 10 KW har jeg netop undret mig over hvad den røde ledning der sidder i L6 og fører ned til brænderens stik mon var disponeret til. Monteringsvejledningen til > ver 6.75 skriver intet om denne, og vejledningen til kompressorrens heller ikke, men derimod at kompressorrens skal monteres på styringsprintet i L5 eller L6. Jeg bruger L5 til VVB-prioritering. Og planlægger at indkøbe kompressorrens.
Jeg forstår af dette indlæg, at det er en fortrådning ned til brænderens print, således at forbindelsen til magnetventilen i kompressorrens kan forkortes og forenkles. Er det korrekt opfattet?
I givet fald er det beklageligt at det ikke kan læses, - om ikke i den trykte vejledning, så dog på netversionen.
Venlig hilsen
Perminator
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: Perminator efter Dec 30, 2012, 21:09
Hej Michael
Jeg takker :-)
Perminator
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: geneserdk efter Dec 31, 2012, 09:43

(http://s13.postimage.org/p04pw7c3n/DSF_8716.jpg) (http://postimage.org/image/p04pw7c3n/)

nyt spørgsmål, hvorfor nogle af dem skal jeg forbind til.
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: michael f efter Dec 31, 2012, 11:08
Hvad står der på indlægs sedlen  :)
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: geneserdk efter Dec 31, 2012, 12:06
ikke noget.
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: scotten efter Dec 31, 2012, 12:19
hvis der er et af benene der har et jord/ground symbol skal det tilsluttes til jord, gul-grøn
de 2 andre er der frit slag på.
Prøv at tilslutte den i en stikkontakt først, så sker der ikke noget med styringen.
Det er på egen risiko, men i stikkontakten går hpfi relæet eller en sikring, det er ikke så dyrt.
Jord symbol er nogle streger under hinanden. sidder mange gange lidt for sig selv  ;D

ps lad være med at lade spolen været trukket, uden at den sidder på ventilen, så smelter den.

Hilsen Anders
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: scotten efter Dec 31, 2012, 13:31
Hej Igen
Har lige kigget på min ventil, træk den sidste halvdel af stikket inkl gummipakning af ventilen, på gummipakningen kan du se klemme 1 og 2 og jordsymbolet.
Forudsat den er mangen til min, men det ligner.

Hilsen Anders
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: Bjarne Larsen efter Dec 31, 2012, 13:47
Normalt står der noget på spolen feks producent , model og spænding mm hvis der gør det så prøv og google det, så finder du måske svaret  :D
Godt nytår
Titel: Sv: Kompressor rens
Indlæg af: from efter Jan 01, 2013, 01:17

(http://s13.postimage.org/p04pw7c3n/DSF_8716.jpg) (http://postimage.org/image/p04pw7c3n/)

nyt spørgsmål, hvorfor nogle af dem skal jeg forbind til.

De to som lysdioden er forbundet til er fase og nul, den sidste er jord. Sådan var det ihvertfald på den jeg monterede i går.