Forfatter Emne: Vvb prioritering?  (Læst 1687 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Blocheren

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 21
  • Respekt optjent: +0/-0
Vvb prioritering?
« Dato: Okt 17, 2020, 15:24 »
Jeg er flyttet i nyt hus og har taget min bs+ med mig seføli. Der er kommet vvb prioritering på, men syns det driller. Fyret lukkede ned fordi temp var opnået, men cirkulationspumpe slukkede også, så mistede varmen i huset. Er der en venlig sjæl som vil kigge det igennem og se hvad det skyldes?
Blackstar Plus 25 kw, iltstyring, kompressorrens, 300 liter vvb.

https://stokercloud.dk/v3/#/blocheren/main-page

Online 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Vvb prioritering?
« Svar #1 Dato: Okt 17, 2020, 15:44 »
Umiddelbart vil jeg tro at det er VVB prioritering der er en fejl.

De flest VVBèr kan kun afsætte 3-4Kw varme. Dit fyr kan yde 25Kw

Så når VVBèn kobler ind kobler alt andet fra, så hvis fyret f.eks. køre 10 Kw kan det pludeselig kun afsætte de 4, så stiger temperaturen så meget det skyder over setpunkt og viderer og derfor "opnår temperatur" og slukker.

Det er det der sker kl 1326 f.eks. Selvom fyret skruer ned alt det det kan ryger temperaturen over grænsen og slukker.

For mig at se er det VVB prio. i hvert fald om vinteren og med så stort et fyr, helt sort, af samme grund.

Hvis du derimod bare kørte almindeligt ville de 4Kw ekstra VVBèn kræver ikke kunne mærkes nævneværdigt på temperaturen i kedlen.

Den ville falde lidt og stige igen når brænderen skruer op, og resten af huset ville stadigt have varme.
 
« Senest Redigeret: Okt 17, 2020, 15:47 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7540
  • Respekt optjent: +224/-176
  • Montør NBE
Sv: Vvb prioritering?
« Svar #2 Dato: Okt 17, 2020, 16:08 »
Jeg er flyttet i nyt hus og har taget min bs+ med mig seføli. Der er kommet vvb prioritering på, men syns det driller. Fyret lukkede ned fordi temp var opnået, men cirkulationspumpe slukkede også, så mistede varmen i huset. Er der en venlig sjæl som vil kigge det igennem og se hvad det skyldes?

Du bør have en ønsket kedeltemperatur på mindst 70 grader   :)
Den skal være så høj for at du undgår kondens i røgrør, og har temperatur nok til at du kan holde de 55 grader på shunten.
Hvis fyret går ud efter at du har hævet kedeltemperaturen, så prøv at øge diff over temperaturen fra 10 til 15 grader.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Online 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Vvb prioritering?
« Svar #3 Dato: Okt 17, 2020, 16:38 »

Hvis fyret går ud efter at du har hævet kedeltemperaturen, så prøv at øge diff over temperaturen fra 10 til 15 grader.

Det svare vel til at sætte større bremser på en bil for at kunne fortsætte med at kunne køre med enten speeder eller bremse i bund selvom den ryger af banen hver gang? Eller rettere, lave banen bredere og køre på samme måde i håbet om kun at ryge af hver anden gang.

I stedet for at regulerer fyret ordentligt ind, og/eller tilpasse det til installationen, eller omvendt som her foreslået. Tilpasse installationen til fyret ved at pille det VVB prio af.

Styringen bør kunne justeres til at køre meget bedre end dine kurver viser det gør. For at blive i bil beskrivelsen, svare det til en alvorlig gang spritkørsel, og både er og bør være forbudt.
Men at gå fra varmekald på, som nævnt, +10kw til de 4 VVBen tager skal resulterer i en udskridning. 


EDIT: En anden mulighed er din VVB regulering er for aggressiv. Jeg kiggede på styringen mens den kørte VVB, der var den hisset op på 18Kw som jeg husker det.
Det har VVBèn absolut ingen chance for at tage. Ikke engang en veksler der trækker en bruser bruger i nærheden af den effekt.
Så vil temperaturen på kedlen stige eksplosivt, og igen. Med VVB Prio er det eneste aftager og når den så slår tilbage og huset bruger f.eks. 5Kw når det ikke at blive kølet hurtigt nok og lukker ned.
« Senest Redigeret: Okt 17, 2020, 17:10 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline kigan

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 538
  • Respekt optjent: +11/-2
Sv: Vvb prioritering?
« Svar #4 Dato: Okt 17, 2020, 20:53 »
tro det har noget at gøre med han har et Kedeltemp. setpunkt tillæg °C på 20 grader under vvb regulering, så der vil den jo have kedel temp op på 85 grader og da han kun har en diff over på 10 grader så kan kedellen ikke nå at komme under du 75 grader når den slutter op varmingen af vvb.

Jeg ville ville sætter ønsket kedel temp til 70 grader og diff over på 10 grader og Kedeltemp. setpunkt tillæg ville jeg sætte til 10 grader.
Mvh Kevin
Mit fyr https://v16.stokercloud.dk/#kevinhan
RTB Phoenix 30 kw

Online 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Vvb prioritering?
« Svar #5 Dato: Okt 17, 2020, 21:00 »
tro det har noget at gøre med han har et Kedeltemp. setpunkt tillæg °C på 20 grader under vvb regulering, så der vil den jo have kedel temp op på 85 grader og da han kun har en diff over på 10 grader så kan kedellen ikke nå at komme under du 75 grader når den slutter op varmingen af vvb.

Jeg ville ville sætter ønsket kedel temp til 70 grader og diff over på 10 grader og Kedeltemp. setpunkt tillæg ville jeg sætte til 10 grader.

Det er godt set, det går det jo ikke bedre. Spørgsmålet er om det er nødvendigt/klogt med tillæg? Igen fordi det er en kraftig brænder der, sandsynligtvist, ikke kan komme af med effekten.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.