Hej
Har nu kørt med vores nye Phoenix 16kW fyr i ca 1 måned og kørt ca 1 ton træpiller igennem. Overordnet kører det ok men tror det kan blive bedre - Har i nogle bud?
Status:
Der var en del problemer med at få den startet op da den konstant gik i "Alarm luftflow" - ca 10 gange - før den kom kom i drift. (Stor tak til Allan fra Hedestoker). Der har ikke været dette problem siden.
Efter ca. 500kg træpiller blev asken og brænder tjekket (var lidt nysgerrig). Asken i askeskuffen var ikke så pæn som håbet - der lå en del brændte piller der ikke var blevet til fin aske. Derudover kunne jeg fjerne en knytnæve stor askeklump inde fra fyret af. Jeg startede det op igen efter en indstilling af træpilledoseringen.
Her i dag var fyret gået i alarm "Alarm Brænder Temperatur". Fyret blev åbnet op og her fandt jeg en kæmpe askekage inde i fyret som nemt kunne pulveriseres og graves ud via askesneglen (manuelt styret). Se vedhæftede billed.
Er der noget jeg kan stille på for at komme dette til livs eller er det træpillernes kvalitet der driller? Er der noget andet der skiller sig ud på driftskurverne?
Fyrets data er online på stokercloud - Bjernede123. Det eneste der er pillet ved i styringen er pilledosering - resten er standard.
Hilsen
Marcel