Hvis du kører 100km/t i din bil, så skal speedomereter passe for at du rent faktisk er kommet 100km frem når du har kørt en time.
Sneglen giver kun én mængde, derfor kan man ikke have forskellige tal i autoberegneren og pillekorrektioner, i så fald vil en af dem være forkert, det kræver ingen matematik kundskaber, blot sund fornuft.
Når et nyt fyr startes er det ganske rigtigt at man skal starte et sted, 15min piller i en spand, og så afvejning 6min, lige som man kan starte med anbefalede blæsertal og justere ud derfra.
Når jeg fylder magasinet ved jeg hvor meget jeg har fyldt på.
Når fyret har kørt noget tid så kan man udregne hvor meget fyret "tror" man har brugt. Det man fyldte på minus det som fyret siger der er tilbage.
Så fylder man igen, og så ved man hvor meget der i virkeligheden er brugt.
Herfra er det matematik, udregn forskellen i %, og ændre autoberegner med samme % og korrektionsfaktoren med samme %
Så passer alt sammen, fyrets forbrugsoplysninger passer og ydelsen passer, så når mit fyr skriver det yder 16kW så yder det også 16kW i virkeligheden.
Hvis du har forskellige tal, f.eks.
800 i korrektioner
1000 i autoberegneren
Så er dit fyrs maks ydelse reduceret med 20%, et 16kw kan så kun yde 12,8kW.
Når først sneglen har sat sig så ændrer det sig ikke meget, og jeg bruger ikke tid på at regne længere.
Jeg har sat streger i beholderen, og jeg sjusser mig frem, lige nu skriver det at der er 68kg tilbage.