Forfatter Emne: O2 styring, meget lave blæsertal  (Læst 5039 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Doncarlo

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
O2 styring, meget lave blæsertal
« Dato: Nov 27, 2021, 06:45 »
Hej

Jeg har nu fået mit fyr monteret og kørt ind ved min nye skorsten. Fyret er et blackstar bs25+ fumus
Jeg synes bare jeg er endt med nogle blæser og røgsugertal der ligger meget langt fra det oprindelige.

Kan det virkelig passe mine tal skal ligge helt hernede for at jeg rammer korrekt O2:
Blæser 8, 22, 35 og
Røgsuger 11, 26, 40.

Jeg er nu begyndt og have udbrændte piller selvom jeg har sat pause med piller før rens op, da jeg troede de stammede derfra, men det har ikke hjulpet.

Håber nogle kan hjælpe, med nogle svar på hvad der kan skyldes disse lave blæsertal.
Fyret er på stokercloud og hedder: doncarlo

På forhånd tak for hjælpen

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7540
  • Respekt optjent: +224/-176
  • Montør NBE
Sv: O2 styring, meget lave blæsertal
« Svar #1 Dato: Nov 27, 2021, 09:54 »
Hej

Jeg har nu fået mit fyr monteret og kørt ind ved min nye skorsten. Fyret er et blackstar bs25+ fumus
Jeg synes bare jeg er endt med nogle blæser og røgsugertal der ligger meget langt fra det oprindelige.

Kan det virkelig passe mine tal skal ligge helt hernede for at jeg rammer korrekt O2:
Blæser 8, 22, 35 og
Røgsuger 11, 26, 40.

Jeg er nu begyndt og have udbrændte piller selvom jeg har sat pause med piller før rens op, da jeg troede de stammede derfra, men det har ikke hjulpet.

Håber nogle kan hjælpe, med nogle svar på hvad der kan skyldes disse lave blæsertal.
Fyret er på stokercloud og hedder: doncarlo

På forhånd tak for hjælpen

Din ønskede kedeltemperatur burde være 70 grader og shunt temperatur 55 grader.
Dette for ikke at få kondens og tæring.

Normalt har man 55 grader som varmt vands temperatur.
Højere temperatur giver kalk i beholderen.

Lås effekten ( 10 - 50 og 100 ) og sæt iltstyring på VIS.
Brug god tid på hver indstilling, gerne ½ timer
Så kan du se om tallene passer  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: O2 styring, meget lave blæsertal
« Svar #2 Dato: Nov 27, 2021, 13:33 »
Hvis der er uforbrændte piller passer tallene jo ikke. Den er ikke så meget længere.
Jeg kan brænde 3 tons piller af uden en eneste sort eller uforbrændt piller, bogstaveligt talt for asken har været gået fuldstændigt igennem, bare for sjov.

Jeg ville ikke nøjes med at bruge 1/2 time, men flere dage, på at finde ud af hvor problemet er. Først bare at begrænse ti 50% drift i et par dage og se om der stadigt er uforbrændte piller. Hvis der er, så juster i det område til der ikke er.
hvis der så er igen når fyret får lov til at køre til 100, tjaaa så er det tallene for 100% drift der er forkerte.

Der er rigtigt mange forklaringer på indstilling af O2 styringen herinde. Jeg er langt fra enig i flertallet, men så længe mit fyr køre som det gør er jeg tilfreds, og er andre tilfreds med deres er det vel "godt nok" helt lige som alle de andre der køre "nogenlunde" men læs lidt rundt og bliv klogere.

Hvis du får løst op på hvordan O2 reguleringen fungere er du bedre stillet end 99,8% ink. folk der burde vide hvad de snakkede om. Og jeg skriver burde.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Doncarlo

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: O2 styring, meget lave blæsertal
« Svar #3 Dato: Nov 27, 2021, 14:13 »
Hvis der er uforbrændte piller passer tallene jo ikke. Den er ikke så meget længere.
Jeg kan brænde 3 tons piller af uden en eneste sort eller uforbrændt piller, bogstaveligt talt for asken har været gået fuldstændigt igennem, bare for sjov.

Jeg ville ikke nøjes med at bruge 1/2 time, men flere dage, på at finde ud af hvor problemet er. Først bare at begrænse ti 50% drift i et par dage og se om der stadigt er uforbrændte piller. Hvis der er, så juster i det område til der ikke er.
hvis der så er igen når fyret får lov til at køre til 100, tjaaa så er det tallene for 100% drift der er forkerte.

Der er rigtigt mange forklaringer på indstilling af O2 styringen herinde. Jeg er langt fra enig i flertallet, men så længe mit fyr køre som det gør er jeg tilfreds, og er andre tilfreds med deres er det vel "godt nok" helt lige som alle de andre der køre "nogenlunde" men læs lidt rundt og bliv klogere.

Hvis du får løst op på hvordan O2 reguleringen fungere er du bedre stillet end 99,8% ink. folk der burde vide hvad de snakkede om. Og jeg skriver burde.

Jeg har nu ændret temperature, tak for tippet havde jeg ikke tænkt på. Tænkte blot den ville kunne få røgtemperatur længere ned. Og at der var mere varmt vand tilrådighed da temperatur var højere..

Hej

Jeg har nu fået mit fyr monteret og kørt ind ved min nye skorsten. Fyret er et blackstar bs25+ fumus
Jeg synes bare jeg er endt med nogle blæser og røgsugertal der ligger meget langt fra det oprindelige.

Kan det virkelig passe mine tal skal ligge helt hernede for at jeg rammer korrekt O2:
Blæser 8, 22, 35 og
Røgsuger 11, 26, 40.

Jeg er nu begyndt og have udbrændte piller selvom jeg har sat pause med piller før rens op, da jeg troede de stammede derfra, men det har ikke hjulpet.

Håber nogle kan hjælpe, med nogle svar på hvad der kan skyldes disse lave blæsertal.
Fyret er på stokercloud og hedder: doncarlo

På forhånd tak for hjælpen

Din ønskede kedeltemperatur burde være 70 grader og shunt temperatur 55 grader.
Dette for ikke at få kondens og tæring.

Normalt har man 55 grader som varmt vands temperatur.
Højere temperatur giver kalk i beholderen.

Lås effekten ( 10 - 50 og 100 ) og sæt iltstyring på VIS.
Brug god tid på hver indstilling, gerne ½ timer
Så kan du se om tallene passer  :)
Forstår bare ikke hvorfor forbrænding er blevet så meget dårligere da, tallene passer og den ikke pilleregulere, hvilket så må sige tallene skulle passe ud fra ilt. Men er nok mest til bare at sætte den tilbage til standard tal da jeg der ingen ubrændte piller havde og asken var fin uden slagger.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: O2 styring, meget lave blæsertal
« Svar #4 Dato: Nov 27, 2021, 14:40 »
Hvis der er sorte piller så passer ilttallene ikke, retter du blæsertal efter forkerte ilttal så kommer blæsertal heller ikke til at passe.

Til en start skal du ikke bekymre dig om blæsertal, men om forbrændingen, standard blæsertal og så justerer du ilttal til forbrændingen er god og asken fint.

Så kan du rette blæsertal, har man ikke en ny lambdasonde i skuffen er det klogt at rette blæsertal.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html