Forfatter Emne: Lunken brugs vand  (Læst 1366 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline svendnita

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Lunken brugs vand
« Dato: Jun 18, 2022, 12:08 »
Hej er der en der kan hjælpe mig, vi har et Blackstar og en metro 110 l varmvands beholder, ved ikke hvad man kalder den men den føre det varme vand rundt i huset, anlæget køre nu og kan mærke på rørene at der er varmt vand hen til metroen men så kommer det ikke vider

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +75/-5
Sv: Lunken brugs vand
« Svar #1 Dato: Jun 18, 2022, 18:59 »
Din fejlmelding er ikke helt entydig, men jeg tænker i mangler varmt vand i hanen (ud fra overskriften)?

Den der fører det varme vand rundt i huset er cikulationspumpen.

Så hvis den ellers kører og varmen kommer hen til metroen, er dennes temperatur måske styret af en termostat som sidder fast.
Den kan enten sidde på fremløbet med en fjernføler (kobber eller blank ståltråd) som sidder ind i bunden af metroen (men faktisk er 2/3 oppe i beholderen). Eller den kan sidde med en returventil som sidder efter metroen. Begge dele ligner en radiator termostat som skal pilles af og stiften masseres med en lille tang eller meget blødt slag med en lille hammer. Når den kører skal stiften være fjeder påvirket så den kan trykkes ind, men selv kommer ud igen.

Hvis problemet er et andet, må du prøve at beskrive det igen, eller beskrive noget mere om anlægget.
« Senest Redigeret: Jun 18, 2022, 19:00 af Hjemme teori »
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline svendnita

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Lunken brugs vand
« Svar #2 Dato: Jun 18, 2022, 19:04 »
Tak jeg prøver det, mange tak for svar