Forfatter Emne: Laxå træpiller Sverige  (Læst 6773 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Proxie_dk

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 68
  • Respekt optjent: +0/-0
Laxå træpiller Sverige
« Dato: Jun 21, 2022, 08:03 »
Jeg arbejder som montør og var i Sverige.

Til min store overrraskelse har de masser af træpiller og til samme pris, som min kontrakt for 2021

Har smidt tæt på halv palle i bilen (25 sække)  :) Prisen var 1322 SEK (925DKR)

De scorer godt nok kassen i dk, med påskud om mangel og andet lort

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Laxå træpiller Sverige
« Svar #1 Dato: Jun 21, 2022, 15:37 »
"problemet" er omtalt her http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=10829.msg87340#new også.

Sjovt nok fik jeg ikke svar på hvad der så måtte være rimeligt. Ingen gider vel arbejde gratis, og det må vel betragtes som et arbejde og en forretning at sælge træpiller.

Igen sjovt nok at "folk" brokker sig over pille priser og beskylder forhandlere for at tjene "groft.

Der er ingen der hyler op over priserne på reservedele til fyrene hos anderkendte danske forhandlere, kontra det stumperne koster i Kina, og der er vel ikke den store forskel? Eller?
Jeg er, tvært imod, blevet irettesat når jeg har nævnt urimelige priser på stumper.
Irettesat med henvisning til danske moms og pension. Jeg tænker også at danske træpille forhandlere betaler moms og evt. pension, så igen er der vel ikke forskel?

Vi kan kigge her, f.eks.

En eltænder koster, nedsat, 530 kr. i Dk plus porto.
https://www.hedestoker.dk/4240-keramisk-eltaender-passer-til-woody-scotte-bs-plus-rtb-og-rtb-phoenix.html

og tilsvarende 255 ink. porto i Kina
https://www.aliexpress.com/item/4000415345395.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.21ef1802dklN3E



NTC følere 5m til 197 plus porto i DK
https://www.hedestoker.dk/7782-temperatur-foeler-ntc-5-meter.html?sog=ntc

og 45 kr. ink. porto
https://www.aliexpress.com/item/32269692710.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.21ef1802dklN3E

Jeg har iøvrigt stadigt en del følere liggende jeg vil sende gratis til værdigt trængende, mod betaling af porto.

Så selvom vi er enige om det er træls pillerne stiger, så stop det tøseri og beskylden for at tjene penge dit&dat.
« Senest Redigeret: Jun 21, 2022, 15:43 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Proxie_dk

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 68
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Laxå træpiller Sverige
« Svar #2 Dato: Jun 22, 2022, 00:53 »
Undskyld at jeg delte min oplevelse.. bare slet denne besked og køb træpiller til 4k pr palle
« Senest Redigeret: Jun 22, 2022, 00:53 af Proxie_dk »

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Laxå træpiller Sverige
« Svar #3 Dato: Jun 22, 2022, 06:49 »
Undskyld at jeg delte min oplevelse.. bare slet denne besked og køb træpiller til 4k pr palle

Hvis du undskylder overfor mig, er der ingen årsag. Slet ikke, og her skriver og deler folk jo hvad de gør. Både dig og mig. Det jeg påpeger har intet med dig og din oplevelse at gøre, ej heller at du deler den.

Det går udelukkende på de uunderbyggede påstande om folk "tjener kassen" eller er ublu. Kan du dokumentere det, altså at de er ublu er det spændende, og hvad er ublu iøvrigt?

 også set i forhold til hvorfor forhandlerne af stumper ikke er ublu og nærmest tiljubles som de rene frelsere i forhold til drift og service af fyrene og her er avancen på stumper, dokumenteret, vist temmelig høj, men så ikke ublu?

Det ville være meget sjovere hvis du, og andre, ville tage stilling til anskuelsen om at arbejde gratis eller evt. sælge træpiller med tab, når nu flere mener priserne er ublu.

Jeg er enig i det er træls pillerne stiger, men hvorfor skulle de ikke det når nu alt andet stiger?

Iøvrigt har jeg piller på lager, og er igang med at udbygge solvarmeanlæg, så jeg behøver ikke købe til 4k.
« Senest Redigeret: Jun 22, 2022, 06:54 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Proxie_dk

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 68
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Laxå træpiller Sverige
« Svar #4 Dato: Jun 22, 2022, 10:12 »
Det er ikke alle der har det så godt som dig og mig. Så indlægget var tiltænkt dem, der skal prioritere for at betale regninger..

Personligt er jeg ligeglad med hvad træpiller koster. Jeg har hverken solceller, varmepumpe, elbil eller andet ufornuftigt (urentabelt i min situation).
Når man alligevel får løn for at køre i en firmabil I hele EU, ville det være dumt ikke få indkøbt, når priserne er 30-70% lavere.

Derfor undrer jeg mig.. For mig bekendt er der krise i hele EU.

Beskatning af firmaer i dk er en af de mest gunstig i hele EU. Selvsamme ntc føler koster 5-10euro I Tyskland, hvis du vil have et godt eksempel på ublu prissætning.

Både hedestoker og tyske shops køber det i Kina til bulk pris på ca 1-2kr pr styk.

En bremseskive produceret i dk, koster 499kr I dk retail.
Nøjagtig samme vare I Tyskland (efter transport fra Danmark) koster 10-15eur.

Nogen syntes at det er rimeligt. Jeg er bare ikke en af dem.
Jeg har personligt ikke problem med det, da jeg køber stort set kun småting i dk..

Diverse kriser har altid været påskud om tjene mere. Den del af det er decideret ulækkert, men desværre meget almindeligt.

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Laxå træpiller Sverige
« Svar #5 Dato: Jun 29, 2022, 09:40 »
Tja.. som jeg kom til at nævne et andet sted i går, i forbindelse med prisudviklingen på træpiller (jeg har set træpiller tilbudt til ekstreme priser på 6000 kr./900 kg.) Så for at få råd til træpiller i år, trækker jeg (som gammel skovarbejder) i arbejdstøjet i morgen, og begynder at syrefælde især Ask men også Ahorn (selv om det kan være et helvede og gå i skoven nu - brombærkrat, varme, insekter mv.). Så kan skovbrændet nå at være fyrings- og salgsklart til vinter - og for pengene kan jeg så få råd til at købe træpiller til ågerpriser.. med mindre priserne ikke falder til den tid, hvilket jeg dog håber lidt på.  :)

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Laxå træpiller Sverige
« Svar #7 Dato: Jul 06, 2022, 20:06 »
Ok pris - eller..?

https://www.dba.dk/traepiller-loesetraepiller-sae/id-1092048849/

DBA... kigger du på brugte piller  ;D ;D

Bare det at sælger ikke ved hvor mange kg bekymrer mig, og så forstår jeg ikke... hvis jeg ville af med "billige" piller ville jeg da lige tage fat i naboen, skørt at man skal til at sætte dem i landsdækkende medie for at få dem væk..
Skal man køre efter dem skal der jo lægges nogle udgifter til.
Når det er løse piller kan der fint være taget et billede af en fin håndfuld, men bunden kan være rent smuld.

Der er enormt meget fusk, så derfor har jeg paraderne oppe.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html