Forfatter Emne: RTB v7. OVERKOG / SNEGL AFBRUDT  (Læst 1591 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MadsB

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
RTB v7. OVERKOG / SNEGL AFBRUDT
« Dato: Sep 20, 2022, 20:29 »
Hej Alle
Da jeg skulle til at sparke gang i fyret efter sommernedlukningen meldte den fejlen OVERKOG / SNEGL AFBRUDT.

Jeg har forsøgt at trykke på knappen på overkogssikringen.
Jeg har forsøgt at kortslutte udgangen til overkogssikringen (jeg har den printplade med seperate terminaler til den).
Jeg har forsøgt at afkoble den eksterne snegl (der kører fint når jeg giver den strøm direkte) Jeg har opdateret firmware.
Jeg har vrikket med alle stik og kontrolleret at alle ledningerne sidder i terminalerne.

Siden jeg fik alarmen første gang har jeg heller ikke kunne få blæser, askerens, røgsuger mv. til at køre.
Når jeg afstiller alarmen ser den fin ud men den reagerer bare ikke hverken når jeg starter fyret eller kører manuel styring.

Så snart jeg kører ekstern snegl manuelt eller når den kommer dertil i programmet ved opstart, slår den alarm igen: “OVERKOG / SNEGL AFBRUDT".

Hvad har jeg overset? Hvad kan jeg gøre mere?

På forhånd tak


Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-178
  • Montør NBE
Sv: RTB v7. OVERKOG / SNEGL AFBRUDT
« Svar #1 Dato: Sep 21, 2022, 05:48 »
Hej Alle
Da jeg skulle til at sparke gang i fyret efter sommernedlukningen meldte den fejlen OVERKOG / SNEGL AFBRUDT.

Jeg har forsøgt at trykke på knappen på overkogssikringen.
Jeg har forsøgt at kortslutte udgangen til overkogssikringen (jeg har den printplade med seperate terminaler til den).
Jeg har forsøgt at afkoble den eksterne snegl (der kører fint når jeg giver den strøm direkte) Jeg har opdateret firmware.
Jeg har vrikket med alle stik og kontrolleret at alle ledningerne sidder i terminalerne.

Siden jeg fik alarmen første gang har jeg heller ikke kunne få blæser, askerens, røgsuger mv. til at køre.
Når jeg afstiller alarmen ser den fin ud men den reagerer bare ikke hverken når jeg starter fyret eller kører manuel styring.

Så snart jeg kører ekstern snegl manuelt eller når den kommer dertil i programmet ved opstart, slår den alarm igen: “OVERKOG / SNEGL AFBRUDT".

Hvad har jeg overset? Hvad kan jeg gøre mere?

På forhånd tak

Det lyder mest som et defekt print.
Send det til reperation.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline MadsB

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB v7. OVERKOG / SNEGL AFBRUDT
« Svar #2 Dato: Okt 01, 2022, 21:11 »
Det var rigtigt nok printet.
Købte nyt styringsprint og nu kører det igen.

Underligt at det holdt op med at virke - det skulle da ikke være en sliddel?

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: RTB v7. OVERKOG / SNEGL AFBRUDT
« Svar #3 Dato: Okt 02, 2022, 07:39 »
Det var rigtigt nok printet.
Købte nyt styringsprint og nu kører det igen.

Underligt at det holdt op med at virke - det skulle da ikke være en sliddel?

Elektronikken kunne nok godt være bedre beskyttet mod udefrakommende støj og pulser, uden jeg kan sige det er derfor. Men nej, et print burde ikke være en slidgenstand.
 Jeg har ikke fået monteret transient beskyttelse endnu, hverken i tavlen eller i selve fyret, men det burde "man" ligesom sikringer før selve eltænderen er en god ide.

En godt ide fordi det er samme princip den virker efter som en almindelig glødepære, og de kan jo også springe på ret dramatisk vis og dermed sparke skadelig elektrisk støj tilbage på printet. 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.