Forfatter Emne: Varmvandsbeholder og pillefyr  (Læst 1364 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kimmo

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 19
  • Respekt optjent: +1/-0
Varmvandsbeholder og pillefyr
« Dato: Sep 27, 2022, 07:18 »
Hej

Jeg har et måske lidt dumt spørgsmål. Jeg har en varmvandsbeholder der både kan køre på EL og blive varmet op via mit Woody Pillefyr. Det skal vælges på en kontakt på varmvandsbeholderen. Mit spørgsmål er: Sker der noget ved at lade den stå på EL-opvarmning selv om pillefyret også kører og varmer vandet op? Det er fordi jeg kører pillefyret med urstyring, hvor det starter nogle gange i døgnet. Så ønsker jeg at lade varmvandsbeholderen kører på EL.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Varmvandsbeholder og pillefyr
« Svar #1 Dato: Sep 27, 2022, 08:06 »
Det er en farlig øvelse, jeg har selv prøvet det. Jeg troede jeg var verdensmester til justering af fyr, den brugte næsten ingen piller, men det var kun til jeg så elregningen, for det var VVB (varmtvandsbeholder) der havde trukket det meste af vores forbrug, det ville ikke være særlig sjov med de elpriser vi har lige nu.

Hvis VVB skal køre på el, så er det vigtigt at du har en ventil så du kan lukke for gennemstrømningen i VVB

Nu ved jeg ikke hvilket fyr og styring du har, men mange NBE fyr kan fint styre det varme vand. Vores fyr kører urstyring og opvarmer vandet, er der brug for yderligere varmt vand ser fyret det og klarer da bare lige det også.  ^-^
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Kimmo

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 19
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Varmvandsbeholder og pillefyr
« Svar #2 Dato: Sep 27, 2022, 11:27 »
Tak for svar :)

Offline assisttrading

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Varmvandsbeholder og pillefyr
« Svar #3 Dato: Okt 13, 2022, 06:59 »
The complete look of your internet site is remarkable, not to mention the content material!
also visit my net web page -marginmartingale plug-in shorting and longing