Forfatter Emne: Baxi Multiheat 1,5 (iltstyrring) med THY’s indstillinger - hvad med korn??  (Læst 5191 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Storlingevej

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Kære Forum

Jeg har været medlem herinde for mange år siden og mit Multiheat 1,5 har altid kørt med THY’s indstillinger i mange år med træpiller - men nu står som så mange andre og mangler træpiller og har fyldt magasinet op med hvede.. og godt med foderkridt.

Fyret er startet op for en times tid siden og kører på livet løs - mit spørgsmål er om der er behov for ændringer i settings?

Kedel temperatur er ændret fra 75 til 80 grader.

THY settings:

-30
H1.0
L 0.5
P05
7.0 H
6.5 L

Er alt som det skal være??

På forhånd tak

Peter

Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 120
  • Respekt optjent: +3/-0
Kære Forum

Jeg har været medlem herinde for mange år siden og mit Multiheat 1,5 har altid kørt med THY’s indstillinger i mange år med træpiller - men nu står som så mange andre og mangler træpiller og har fyldt magasinet op med hvede.. og godt med foderkridt.

Fyret er startet op for en times tid siden og kører på livet løs - mit spørgsmål er om der er behov for ændringer i settings?

Kedel temperatur er ændret fra 75 til 80 grader.

THY settings:

-30
H1.0***1,2 fordi der er mindre effekt i korn
L 0.5
P05
7.0 H***7,5
6.5 L****7,5

Er alt som det skal være??

På forhånd tak

Peter

det burde være ok

Offline Storlingevej

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Kære Thy

Jeg har nu kørt med dine forslåede indstillinger for korn og der er massere af varme.

Jeg er rundhåndet med at give foderkridt og oplever ikke slagge overhovedet.

Fyret er kridhvidt indvendigt (hvid aske) hvor det med træpiller normalt har en lys kaffegrumsfarve…

Kræver det yderligere justeringer??

Mvh Peter

Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 120
  • Respekt optjent: +3/-0
nej det er sikkert fint..

og ja ved korn er asken hvid