Jeg tror den er fundet i udvidet setup. Den er sat til 20%på 10 og 50 og ved 100 er det 30%.
Regulering blæser p og i led? Er der en forklaring til det der er til at forstå..
Der er absolut ingen forklaring til NBEs styringer, den er ikke længere.
Jeg tjekkede lige dine tal. Umiddelbart er dine O2 indstillinger lidt høje og det passer også med en lidt høj røgtemperatur.
Hvordan ser din aske ud? Jeg vil gætte på den er mere grå end brun? Alt efter piller er der selvfølgeligt forskel men jo mere grå/hvis jo mere "for meget" luft får bålet.
P & I reguleringen på O2 reguleringen er indstillinger af hvordan og hvor meget reguleringen skal regulere både på pille tilførslen og på luften.
Det forudsætter at "folk" ved hvordan og hvorfor O2 reguleringen virker som den gør, og det er der dæleme ikke mange der gør viser det sig klart her på siden. Ej hellers NBEs montører ved et klap om det, ham der var her turde ikke engang røre ved PI reguleringen på brænderdelen, så det var en meget dyr rengøring af fyret. Flink var han dog.
Kort fortalt går det dog ud på at forbrændingen (ved forskellige ydelser) skal indeholde den samme rest luft "hele tiden" uanset hvor meget sneglen giver og/eller hvor meget skorstenen trækker.
Hvis O2 niveauet stiger blæses der for meget luft igennem, så kan fyret regulerer luften ned, eller pillerne op. Der er så det det hele går ud på at tilpasse så det følges af hele tiden.
Det er nemmere sagt end gjort hvis det ikke skal køre lige så ringe som alle andre der bare slår det til og tror den hellige grav er velforvaret og at O2 regulering er løsningen på alt, også dårlig indstilling.
Det er det ikke, nærmere omvendt, det fastholder nemlig forbrændingen, god som dårlig.
Sidebemærkning, hvorfor dog en kedeltemperatur på 54? God latin foreskriver 70 for at undgå kondens og tærring