Denso / NTK sonden er ikke bare at slukke, og så tænde den før opstart, så derfor ny model lambdasonde.
Jo der bliver lyttet, og kan udstyr forbedres så kommer det på det nye. 
Men er opgaven ikke bare lige til på nuværende styringer, og det var den ikke, så må det vente.
Øhh - det virkede fint i flere år hos mig før i lavede kontrol af sonden.
Der blev iltstyring tændt når man trykkede start og sonden var fint varm og gav korrekte tal inden fyret var i drift, med en keramisk eltænder.
Så ovenstående passer ikke.
Fint at det ikke bare er lige til på nuværende styringer, men så er det det som i skal sige og ikke det andet sludder om at det ikke kan virke og at sonderne ikke kan tåle at blive slukket.
Lige netop, et udsagn om sonden ikke kan slukkes og tændes er enten et udtryk for uvidenhed, dumhed, eller et forsøg på at forklare hvorfor der skal en ny sonde med strømforsyning i fyrene.
I V13 ville man jo stadigt ikke kunne slukke, sonde eller ekstern strømforsyning uanset, da der jo så ville komme den fejl du får om kontrol, og fordi softwaren ikke umiddelbart har en udgang der kan trække strømforsyningen. Med mindre softwaren så blev opdateret.
Hvor fik du signalet til sonden fra?
Jeg ville sætte en trappeautomat i fyret og bruge signalet fra blæseren, eller ekstern snegl som tryk og derefter lade automaten holde et relæ.
Relæet skulle så trække lampdasonden, men strøm fra styringen, og give et "højt" signal til mine andre styringer.
Det var i øvrigt under denne udvidelse jeg så kondensatorerne lignede noget der sad i et defekt Samsung fjernsyn, eller faktisk så endnu værre ud.
Iøvrigt køre jeg fuldstændigt uden problemer med en erstatnings sonde for Densoen, men samme indstillinger, både sondevalg og O2 indstillinger.
Den køre fint uden strømforsyning (sikkert ikke så længe endnu med kondensatorerne) så der ses umiddelbart absolut ingen grund til at skifte ud til alternativ sonde eller strømforsyning hvis ikke strømforsyningen på printet brænder af.
Så er vi tilbage ved oplægget i indlægget.
Er strømforsyningen i V13 for svag siden "man" åbenbart forventer at kunne sælge et vist antal sæt med ny forsyning, mere eller mindre under påskud af sonden skal være en anden type/slags?
Hvis sonden så skulle være en anden fabrikant eller lignende fordi Densone var gået ud, kunne "man" jo bare sælge den (uden strømforsyning)
Når, det får vi sikkert aldrig svar på, altså om producenten har lavet en Samsung eller V10 fejl og forsøger at foregribe det, og dens konsekvenser, ved at køre "den nye" sonde i stilling, og evt. lave en opdatering de giver mulighed for at tænde og slukke en ekstern strømforsyning.
Men hvis andre har ærinder i styringen, så tjek lige de 2/4 kondensatorer der sidder øverst på printet, oven for den sorte boks med serienummer og password, lidt til højre for.
2 af dem på mit print ligner nytårs knallerter og det er næppe rigtigt da de 2 ved siden af ikke ser sådan ud.