Forfatter Emne: Snegl spiral hoppet af motor  (Læst 4060 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LassePH

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Snegl spiral hoppet af motor
« Dato: Dec 22, 2022, 09:55 »
Hej alle

Jeg er komplet novice i pillefyr, og nu står jeg med der problem at den sneglspiral som fragter pillerne fra vores 10T silo og ind til fyrets eget 400l magasin er holdt op med at bringe piller frem. Jeg har skilt samlingen omkring motoren ad fordi jeg kunne høre at den stadig kørte og derfor mistænkte at sneglen enten var knækket eller havde sluppet. Det viste sig at være det sidste. Jeg fik strukket sneglfjederen så meget at jeg kunne spænde den fast under den J-formede bøjle der går gennem motorens aksel. Ned og starte systemet…. Mislyde… slukke igen. Det viste sig at motoren havde drejet sig omkring sneglen og derved strukket sneglen mere end der så rigtigt ud. Så spørgsmålet er om jeg bare skal bide tænderne sammen og håbe at sneglen holder trods mislyde, eller om der er en fejl i min fremgangsmåde? Vi har aldrig haft problemer med systemet i de år vi har boet her, så jeg håber ikke jeg skal til at tømme små 7 tons piller af siloen fordi er er noget der har sat sig fast i sneglen… Det ser desuden ud som om enden af fjedersneglen har kørt på motorhuset der hvor akslen kommer ud i noget tid, er det normalt ?

Det blev lidt langt, jeg håber I har nogle gode ideer her  ;)
God jul, Lasse

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Snegl spiral hoppet af motor
« Svar #1 Dato: Dec 22, 2022, 15:46 »
Der er tidliger fundet urenheder bland piller, da jeg fik blæst ind måtte han opgive efter et par ton og køre hjem med bilen, da han kom tilbage havde han fået ny cellesluse og havde 10cm langt 1cm tykt tenderstål i hånden, sådan en fætter kan lave ravage sagde han..
Jeg har også gennem tiden fundet transportbånd stumper, men hyppigst er nok noget man selv har tabt, arbejdshandske, kniv og sådan, men det er nok ikke problemet når man får blæst ind.

Jeg måtte tømme gennem en nød sluse jeg havde i tanken 2 gange i den tid jeg fik blæst ind... satans pis.

Det er ikke nemt at gætte på hvad der er sket og hvad der er løsningen. Snegle systemet bliver jo måske slidt gennem tiden. Jeg har lige bygget en styring om da ejeren opgav den gamle snegl og har købt et NBE vakuum system i stedet, desværre har han ikke valgt NBE fyr, så styringen blev blot 2 kapasitive følere den selv fylder mellem, det virker langt hen af vejen.. blot at pillerne når at aktivere øverste føler så det når at stoppe ved at strømmen går til støvsugeren... eller stopper støvsugeren på timeren der kun kan køre ½ time, og så starter den ikke når minimums switchen bliver blottet..
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html