Det er en farlig øvelse at køre uden lysføleren...
Vi kan hente stumper 24/7 ved den lokale smed, har du prøvet i dit nær område?
Og sidst men ikke mindst, lysføleren er ikke nogen sliddel og går ikke bare lige kaput, så undersøg hvad der er sket, for det meste er det tilbagebrand og så er der tit flere skader.
På de gamle fyr hvor den stikker ud er det en sliddel, hvis den bliver ramt af faldende piller. og det vil jeg tro det er hvis kedel og brænder er købt samtidigt (opop 418). Ser her har jeg oplevet at de har holdt fra 3 måneder til 3 år. Jeg har så lavet dem selv ved at skifte indmaden, så kunne de vist laves for 5kr.
At det bliver ødelagt af vold og nedfaldne piller definerer jeg ikke som slitage, men dårligt design.. jeg har ødelagt én siden 2009 i min gamle OpOp H418 og det var fejl 40 lige i starten da jeg simpelthen kørte forkert med fyret.
Så den jeg har siddende er måske fra 2010 og viser stadig noget nær 100% under drift, hvis jeg da ellers husker at få den tørret af en gang imellem.

Sliddele er i min optik ting som lejer, gear, eltændere, kondensatorer, elektriske komponenter i styringen, ,,,,, ikke en lysføler, en kobberbane på en keramik plade, den holder evigt, hvis man ikke yder vold på den.
Men det er øjnene der ser

... sliddele er noget der bevist slides under brug, vi har samme lysfølere siddende i lanterner ældre end 1980 og de virker stadig i bedste velgående.
Ligesom på bilen, her definerer jeg dæk som sliddel... ikke frontruden, den slides naturligvis af vinden, men vil ikke være slidt væk i min livstid, og at en sten flyver ind i den og smadrer den... det er ikke slitage.... i min optik.