Forfatter Emne: BS+ og V16 styring hjælp til o2 regulering  (Læst 1640 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline perjmolsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
BS+ og V16 styring hjælp til o2 regulering
« Dato: Jul 12, 2023, 08:56 »
Hej

Er der et klogt hoved der ude der også har en V16 styring - eller kan forklare mig hvad jeg skal ændre på så min regulering kommer ned omkring de 100%
Lige nu så maxer den ud ved 250% i både 10% 50 og 100% jeg gad jo godt justere den ned så den ligger omkring de 100%

Som jeg har forstået, men ret mig gerne så skal man justere luften NED når O2 reguleringen er HØJ?
Syntes bare ikke rigtig der sker det vilde med reguleringen når jeg har sat luften ex 5-10 ned.
jeg har endda nulstillet reguleringen ved mindlertidlig at slå o2 regulering fra og til igen for at få 100%

Er der mon andre i gruppen med en V16 styring der vil dele ud af deres viden? :)

Jeg har afvejet piller german pellets (3 gange) og indtastet gennemsnittet i styringen, og venltileret kedlen med brænderen af og røgsugeren kkørende i 6 min hvorefter jeg har startet en kalibering af o2 sensor.

Link til mit fyr
http://v16.stokercloud.dk/#perjmolsen
« Senest Redigeret: Jul 12, 2023, 08:58 af perjmolsen »

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: BS+ og V16 styring hjælp til o2 regulering
« Svar #1 Dato: Jul 12, 2023, 14:45 »
Jeg har ikke V16..

Men V7 med iltstyring, jeg har rettet tallene så de er tæt på 100.

Det vigtigste er at afvejningen af piller passer og det rigtige er puttet i autoberegneren.
Dernæst er det blæser/suger tal, egentlig bude komme rimelig tæt på 100 hvis du indtaster standard tallene.
Det er altid fint at rette blæsertal, for så kører det mere rigtigt indtil iltstyringen fanger og retter, men du kan alligevel ikke køre uden lambda sonde, for er det ikke den der fortæller at fyret er i drift?

Vi har fordelen ved rette tal at vi kan slå iltstyringen fra hvis lambdasonden går kaput, det er lysføleren i de gamle systemer der fortæller at der er ild.

Det kan være svært at rette tallene her om sommeren hvor de fleste fyr ikke kører ret meget, vores kører et par timer hver 2. eller 3. dag, og det kan man ikke justere noget ud fra.

Du kan læse en masse om iltstyringens virkemåde inde på NBE's hjemmeside, og Michael har lavet noget der går mere i dybden, det ligger på MHES.dk

Men ud fra hvad du har gjort, så er det kun blæsertal der ikke passer, med mindre noget er samlet forkert, ligger forkert eller er utæt.
Eneste der ved dig afviger fra standard tal er minimum røgsuger.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html