Forfatter Emne: Relæ udgang til motor/ekstern snegl  (Læst 1064 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Guldfeld

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 23
  • Respekt optjent: +0/-0
Relæ udgang til motor/ekstern snegl
« Dato: Okt 29, 2023, 17:51 »
Halløj allesammen

Er der en der ved hvor mange watt/ampere man kan trække ud af relæudgangen til
Motor/ekstern snegl på printet? På en RTB 10 kedel.

Min snegl bliver ved med at knække 10 gange😳😱 så nu gider jeg ikke mere, nu bliver silo og snegl og sneglemotor udskiftet til en anden hvor sneglen er lige👌😊 men vil lige sikre mig at udgangen på printet kan trække den nye motor.

Har kigget i installationsmanualen men der står ikke effekt/ampere angivelse på udgangen på printet.

Håber en kan hjælpe, så jeg kan få
Bestilt nyt grej😊

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Relæ udgang til motor/ekstern snegl
« Svar #1 Dato: Okt 29, 2023, 20:30 »
Jeg kan ikke svare dig på hvor meget der kan trækkes, men NBE lader en udgang på V13 trække en kompressor.
I min verden er det helt vildt, så jeg satte et overdrage relæ imellem, og vil på det kraftigste anbefale dig at gøre det samme hvis du monterer en større motor på en udgang.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Relæ udgang til motor/ekstern snegl
« Svar #2 Dato: Okt 29, 2023, 23:02 »
Det skal vist være noget af en fødesnegl hvis ikke styringen kan trække den. Ellers skal doseringen nok ikke længere regnes i sekunder?

De solid state udgange der er i styringen skal vist kunne trække 400W. Om det er klogt ved jeg ikke, men tænker hvis den skal kunne doserer nogenlunde ens ikke sneglemotoren skal være på mere end maks 20W.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Guldfeld

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 23
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Relæ udgang til motor/ekstern snegl
« Svar #3 Dato: Jan 07, 2024, 08:44 »
Mange tak for jeres svar begge🙏😊
Og beklager jeg først svarer tilbage nu.

Jeg har nu købt en ny snegl og gearmotor og sat på samme udgang, og det fungere super trods lidt størrer effekt.
Og nu knækker min snegl ikke mere, dejligt med en lige snegl.🙏

God weekend til jer begge😊🥳