Forfatter Emne: intern snegl  (Læst 715 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 24bajere

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 34
  • Respekt optjent: +0/-0
intern snegl
« Dato: Jan 07, 2024, 07:59 »
hej jeg har læst lidt rundt her inde med ældre opslag af andre har oplevet det samme som jeg gør.
af pillerne falder ned til intern snegl med de bliver ikke kørt ud i heden, så døjer med af de dækker for foto sensor.
har læst mig frem til af det er chippen er skyld i det har skiftet motoren ud osv med samme resultat.
jeg har en v10 styring.
den har altid haft ladet lidt ligge men ikke i så stor stil som nu så de skygger for foto sensor.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: intern snegl
« Svar #1 Dato: Jan 07, 2024, 08:26 »
Det er ikke chippens skyld.

Intern snegl kører længere tid end ekstern snegl, og derfor bør der være tomt for piller i brænderet, at have piller der ikke bare skygger for lysføleren, men øger markant risikoen for tilbagebrand.

SNoget er galt med intern snegl, ledningsføring, eller udgangen i styringen.

Er din styring opdateret så du ikke kører med defekt software?

Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 24bajere

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 34
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: intern snegl
« Svar #2 Dato: Jan 07, 2024, 08:56 »
okay men som sagt det er en ny motor og printet på brænder bliv skiftet siste år så må det være i styreingen så?

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: intern snegl
« Svar #3 Dato: Jan 07, 2024, 09:03 »
okay men som sagt det er en ny motor og printet på brænder bliv skiftet siste år så må det være i styreingen så?

Det er jo svært at gætte på, selv nye motorer, kondensatorer mm kan give op på kort tid.

Man er nød til at undersøge det fysisk..det kan jo være alle muligheder der kan være galt.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 24bajere

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 34
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: intern snegl
« Svar #4 Dato: Jan 07, 2024, 09:38 »
Jeg har målt i styringen og kan se af den sender strøm ud to gange af ganske kort tid til intern snegl. Så det passer fint med af den ikke kan tømme snegl for piller før der kommer nye ned. Så det må være styrring der er noget galt med.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: intern snegl
« Svar #5 Dato: Jan 07, 2024, 11:52 »
Jeg har målt i styringen og kan se af den sender strøm ud to gange af ganske kort tid til intern snegl. Så det passer fint med af den ikke kan tømme snegl for piller før der kommer nye ned. Så det må være styrring der er noget galt med.

Hvad er kort tid?

Intern snegl doserer i kort tid op til 6 gange i minuttet.  Det angives under silo "snegl kørsler/minut"

Da ekstern snegl ikke kan dosere meget små mængder jævnt har den en mindste mængde. Denne mængde dosere den interne snegl så frem til bålet.
Der kan angives 1 - 6 gange pr. minut.

Ved så ikke hvad din gør og om det er en fejl? men nu har du en forklaring på hvordan det virker, så er det måske lettere at fejlsøge.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: intern snegl
« Svar #6 Dato: Jan 07, 2024, 12:03 »
Jeg har målt i styringen og kan se af den sender strøm ud to gange af ganske kort tid til intern snegl. Så det passer fint med af den ikke kan tømme snegl for piller før der kommer nye ned. Så det må være styrring der er noget galt med.

Hvad er kort tid?

Intern snegl doserer i kort tid op til 6 gange i minuttet.  Det angives under silo "snegl kørsler/minut"

Da ekstern snegl ikke kan dosere meget små mængder jævnt har den en mindste mængde. Denne mængde dosere den interne snegl så frem til bålet.
Der kan angives 1 - 6 gange pr. minut.

Ved så ikke hvad din gør og om det er en fejl? men nu har du en forklaring på hvordan det virker, så er det måske lettere at fejlsøge.

Burde det ikke være sådan at uanset hvad du vælger i styringen så bør pillerne komme ud af brænderen? Ændrer du antallet af kørsler vil de så ikke bare løbende kortere eller længere?
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: intern snegl
« Svar #7 Dato: Jan 07, 2024, 16:22 »
Jeg har målt i styringen og kan se af den sender strøm ud to gange af ganske kort tid til intern snegl. Så det passer fint med af den ikke kan tømme snegl for piller før der kommer nye ned. Så det må være styrring der er noget galt med.

Hvad er kort tid?

Intern snegl doserer i kort tid op til 6 gange i minuttet.  Det angives under silo "snegl kørsler/minut"

Da ekstern snegl ikke kan dosere meget små mængder jævnt har den en mindste mængde. Denne mængde dosere den interne snegl så frem til bålet.
Der kan angives 1 - 6 gange pr. minut.

Ved så ikke hvad din gør og om det er en fejl? men nu har du en forklaring på hvordan det virker, så er det måske lettere at fejlsøge.

Burde det ikke være sådan at uanset hvad du vælger i styringen så bør pillerne komme ud af brænderen? Ændrer du antallet af kørsler vil de så ikke bare løbende kortere eller længere?

Har ikke testet det, men min overbevisning var at køretiden /min var den samme.

Men forståelsen har jo lidt at sige i fejlsøgningen når der bliver skrevet at den kun kører kort 2 gange.

Hvis den kører 15 sekunder / minut er det jo delt med 6  = 2,5 sek /kørsel, det kunne vel godt være "kort tid"?
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt