Måske lidt konstruktiv feedback? Som f.eks. hvad burde det stå på og hvorfor? Eller er dit indlæg ret ubrugeligt.
Jamen selv tak! Øhh, jeg har skrevet utroligt mange indlæg om indregulering her. Normalen er at flertallet ikke høre det mindste efter, og andre nedsabler metoderne. Eller rettere, forsøger at skyde dem ned, med spredhagl.
P&I er for høje fordi de giver en aggressiv regulering der døjer med at skrue ned igen, derfor skyder temperaturen langt over og dermed stopper fyret.
Dog er det mig en glæde du spører "hvorfor"
Kedeltamperaturen er for lav fordi kedlen har det bedst med omkring 70 rader og fordi forskellen mellem afgang og indgang er udtryk for hvor meget energi der kan trækkes ud af vandet. Altså jo mindre forskel, jo større vandmængde for samme effekt.
Temperaturdifferance for lille fordi din aggressive PI regulering vil skyde udenfor den, både op og ned.
Blæser tal og rens er beskrevet hvorfor jeg mener at de er helt forkerte.
Vi kan også vende den om, hvis indstillingenerne er gode og korrekte køre fyret helt jævnt og kan fint køre uden kompressorrens. Altså er start og stop og slagger der kræver rens et udtryk for det ikke køre som det skal.
Der er rigtigt mange indlæg om regulering her, forskellige synspunkter, dit og dat, og uanset hvem du spørger er det en af de i forvejen 3 beskrevne løsninger du får, så de, kan du også selv finde her.
Faktum er er hvis "vi" begynder at forklare opstår der en uenighed og det gider jeg egentligt ikke (igen) så hvis du ser mine indlæg som nytteløse vil jeg meget gerne spare dig for dem.
Mit fyr køre mindst lie så godt som laboritorieforsøgene de er godkendt efter, dit køre ikke ret godt, det er nok for mit til mine agumenter og "påstande" er særdeles konstruktive.
Der er ikke noget de "bør stå på" det er afhængig af de forhold fyret er installeret under, og hvad "man" ønsker f.eks. om fyret skal køre helt jævnt, eller om temperaturen skal være stabil, indstillingerne er altid et kompromi af det der kan lade sig gøre.
Der er to muligheder, enten kan "man" analyserer sig frem til indstillinger og tilrette dem, ellers kan man gætte i vidskab som mange gør her, og de om det virker. Jeg henholder mig til det første, så den med bare at beskrive hvor de bør stå, eller hvad man gætter på, lader jeg andre om, det giver ingen forstålelse, som du jo søger med "hvorfor"