Forfatter Emne: Kondensator problemer Blackstar mini 1016 (2014)  (Læst 785 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline STU

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Kondensator problemer Blackstar mini 1016 (2014)
« Dato: Feb 10, 2024, 09:43 »
Lidt læsning til dem som sidder ved varm radiatoren, eller dem som kæmper i fyrrummet
Først og fremmest en stor tak til dette forum.
Fyret blackstar mini fra 2014 V10, begyndte at stoppe helt og så starte op igen, til at starte med kørte det 3-4-5 timer, have så  lige i går "far" skorstensfejeren var på besøg, mens han gik og rensede bag kedlen gik det ud, jer spurgte ham om han har rørt ved noget, det har han selvfølgelig ikke.
Han blev færdig fyret kørte igen, men kun i ca. 1 time.
jeg begyndte at fejlrette, fjerne alt der kun være årsag til stoppene, til sidst kunne fyret kun starte op og slukke med det samme, så var gode råd dyre.
Kikkede hvad en ny styring kunne koste, og eventuelt en ombytning (Hedestoker) da der har været meget snak om dårligdomme ved V10, men et sted mellem 3-5.000 kr er også en slat penge ikk,
Jeg kom så i tanke om STOKERFORUM.
ledte lidt længe her inde, og stødte på 1 forslag, kondensator ved strømforsyningen kan være defekte, man kunne prøve at varme dem med en hårtørre, først brugte jeg en lille gasbrænder ganske let, fandt så ud af at fyret kunne køre så længe jeg holdte de 2 kondensator varme, men man skal passe på ikke at brænde printet af, så fat i konens hårtørre laveste blus.
Det holder bare ikke i længden, have fundet stumperne på nettet men kunne ikke få fat i dem før efter week-enden, jeg kunne jo ikke stå her med en hårtørrer 48 timer.
så kom jeg i tanke om at jeg var ved at lave nogle forsøg med lys i en gammel petromax lampe, til det bruger jeg en LED lyskilde så den tog jeg ud af lampen og med en stribs monterede jeg den til kondensatorene og med strømforsyningen til LED lyskilden kunne jeg reguleren så den ikke blev for kold eller for varm.
så nu har fyret kørt 1 døgn 7-9-13.
gor week-end her fra og tak. CF
 

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Kondensator problemer Blackstar mini 1016 (2014)
« Svar #1 Dato: Feb 23, 2024, 23:33 »
Hej "STU" "CF" eller hvem..

Jeg tror du ska have noget mere hjælp end det du har fundet "herinde"

Det er en farlig og uholdbar løsning du har fundet og næppe noget der løser dine problemer.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html