Forfatter Emne: RTB 16KW  (Læst 1454 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Evers

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
RTB 16KW
« Dato: Apr 07, 2025, 22:37 »
Hejsa
Mit fyr er helt død, der er strøm til printet men derefter er det så slut , sikringen på printet er ok. er det printet der er brændt af!!! Er der nogen der har et bud??

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +176/-24
    • mit fyr
Sv: RTB 16KW
« Svar #1 Dato: Apr 08, 2025, 06:38 »
Det kan kun blive gætværk, fagfolk måler sig frem.

Trin et er at sikre sig der er strøm på stikkontakten, og at der er en god jordforbindelse.

Derfra går strømmen ind på printet, man kan måle om det stemmer.

Så smutter det en tur ned i overkogssikringen og tilbage til printet. Hele vejen kan man måle hvor langt strømmen kommer.

Det er ikke utænkelig et noget er monteret forkert, tit er det jo blot smeden der lige klarer opgaven, og i gamle dage gik strøm fra stikkontakten til overkog og derfra til styringen, så hvis overkog udløses forsvinder alt strøm til styringen.

Korrekt monteret er det sådan at styringen har strøm på og blot skriver at overkog er udløst.

Er der den korrekte spænding de korrekte steder, så kan det være sikringen i styringen, det er ikke altid man kan se den er sprunget, mål den eller prøv med en ny.

Er strøm i orden ind på printet, så kan man måle på transformatoren og kigge på kondensatorene i strømforsyningen. Det er ret ofte strømforsyningen der går kaput, denne kan man skifte.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Evers

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB 16KW
« Svar #2 Dato: Apr 08, 2025, 20:08 »
Hejsa
Der er strøm og jord i stikkontakten, der er strøm til printet, jeg har målt gennemgang i tørkogningssikringen, der har ikke været nogen som har lavet noget på fyret inden det slukkede, så ingen monteringsfejl.
Sikringen i styringen er det den som er på printer??
Kondensatoren hvor sidder den?