Hej Tonni,
Det har jeg også prøvet, øv

Jeg tømmer min askeskuffe i en gammel zinkbalje, som så står udenfor, med låg over, indtil næste rensning.
Ved næste rensning tømmes baljen over i en plasticsæk der køres til genbrugspladsen, og processen starter forfra...
Jeg har også prøvet at tømme askeskuffen med min "askepotte" (altså hele askeskuffen), men det resulterede i at min Bilka støvsuger til kr. 299,00, 15 min. senere startede brandalarmen.
Der må være kommet nogle gløder med gennem "askepotten" til støvsugeren, og det udviklede altså en brand

Jeg bruger stadig min "askepotte" (nu med ny støvsuger

), men kun til "gammel" aske hvor jeg helt sikkert ved at der ikke findes gløder i, og jeg stiller altid støvsugeren midt på betongulvet efter brug

Hilsen
Michael
Nu er jeg af typen der aflevere min aske på genbrugspladsen og indtil videre sker det i en plastik sæk, men det er lidt besværligt eftersom det er hændt at der har været en glød eller to i asken når jeg har renset fyr også så forvandles sækken til en si... 
Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om nogen af jer andre har fundet bedre alternativer hvor det er muligt at opbevare 5-6 tømninger, så vi ikke skal op til de "blå mænd" i tide og utide..