Hej Topgun,
10 grader i udetemperatur er vel ikke noget problem i denne tid

...men tidligere og senere på året kan det være det.
Det jeg har gjort er at indstille nogle varme perioder under fanebladet varme, eller direkte i styringen.
Det medfører at brænderen kun kører i disse perioder for at lave varme (altså VVB-opvarmning forløber stadig helt for sig selv), og så kan man den vej rundt sikre sig at den ikke starter "umotiveret" midt om natten fordi det er lidt koldt udenfor.
Hos mig er perioden sat til 240 min (4 timer) og jeg har følgende starter:
Varme start tid 1 = 04:00
Varme start tid 2 = 04:00 (det er ingen fejl at det er samme tid som tid 1)
Varme start tid 3 = 15:00
Varme start tid 4 = 18:30
Så kan fyret kun køre for at lave varme fra kl. 04:00 til 08:00 og igen fra 15:30 til 22:00, altså hvis udetemperaturen samtidig er under setpunktet.
Det med VVB-perioder er egentlig kun til "husmands styring" af VVB'en, når man ikke har en temperaturføler i den.
Ideen er at man kører opvarmning af VVB'en på bestemte tider, uanset om der er reelt behov for det eller ej - glem det i dit tilfælde, for du har rigtig VVB-styring

Vejrkompencering er noget kunstigt noget

Ideen er at varmeperioderne kan forlænges/forkortes afhængig af døgn middel temperaturen.
Det svarer altså til at du selv siger:
"Øv, i går var det koldere end normalt, så jeg sætter lige varmeperioderne lidt længere i det næste døgn"
...eller "Hov, det var sgu' da varmere end forventet i går, så må jeg hellere forkorte varmeperioderne lidt for det næste døgn.
Altså styring af varmen efter hvordan det var i går

Måske kan det bruges i moderne huse med udelukkende gulvvarme, men hos mig duer det ikke

...og under alle omstændigheder er det noget der regulerer på sidste døgns data og ikke det nuværende.
Tid før kompressorrens, tja det kommer jo an på hvornår din herd trænger til at blive renset.
Jeg kørte med kompressorrens efter 50 kg piller på én sending piller, men måtte ændre det til 20 kg piller på den næste

Der er kun at prøve sig frem, og køre så længe som muligt inden rens, dog ikke længere end at kompressorrens også kan holde herden ren.
Hilsen
Michael
Takker for svarene.
Ja, jeg mente standard indstillinger i Scotte styringen, ved godt det er derfra den henter det.
Det lyder meget simpelt. Er 10 grader et fornuftigt forslag, tænker det kunne måske komme under 10 grader en af de kommende nætter i kort tid, uden at der er et reelt behov for varme i huset
Så jeg skal ikke bruge disse "felter" til noget ?
VVB periode (i min) 0
VVB Start tid 1 00:00
VVB Start tid 2 00:00
VVB Start tid 3 00:00
Vejrkompensering. Jeg har læst mange posts om det, men må indrømme jeg er ikke helt med på hvornår man med fordel kan bruge det. Tænker styringen sænker jo selv ydelsen, eller er der noget jeg ikke har fanget ? (Det er der jo nok siden man har en hel faneblad med instillinger
)
Kompressorrens, hvad er en fornuftig interval at starte ud med i kg piller ? Har en 50ltr tank så 3-4 sek er ikke et problem