Hej
Interressant projekt du har i tankerne.
Men der er et par ting du skal være yderst opmærksom på.
1 Tænderen må ikke ligge i bålet/have kontakt til flammerne det holder den ikke til.
2 En eltænding virker med tænderen og luft fra en blæser, altså det er som sådan ikke tænderen der antænder pillerne men den brandvarme luft, derfor fungerer det. Du har jo sikkert ikke mulighed for at tilføre luft fra blæser, så ved ikke om det vil virke, jeg tvivler. Du skal dog være MEGET opmærksom på, hvis du forsøger at der vil sandsynligvis komme en forfærdelig masse røg, som kan medføre en røggas eksplosion, hvis ikke røgen forlader brandkammeret, men det afhænger jo af trækforhold osv.
Vil du forsøge alligevel, tror jeg bare du skal finde en tænder med højest mulig effekt. F.eks denne:
http://www.dvcenter.dk/index/pillefyr-reservedele-1975Hmm kommer lige til at tænke på, at der vist er nogle stoker/pillefyr der bruger en slags forstørret varmepistol istedet for en glødestift, og der er jo indbygget en lille blæser, måske det var en mulighed. Og den vil med langt større sandsynlighed virke, efter min mening. Men er sikkert også meget dyrere.
Eller også skal du bare købe en pilleovn istedet, så er alle problemer løst