Hej
Jeg har haft nogle problemer med driften af pillefyr et Woody 16kw brænder i opop kedel.
derfor fik jeg et optima besøg, dette var også godt da nogle af fabriksindstillingerne var helt forkerte, derfor havde jeg også svært ved at få fyret til at køre rigtigt.
fyret har også kørt perfekt derefter. nu har jeg så fået en ny sending piller, de blev vejet af og tastet ind i autoberegneren, og fyret køre ikke lige så godt som før.
Jeg har altid haft svært ved at se hvordan flammen skal være for at forbrændingen er god, og billederne i manualen hjælper sku ikke meget... men af optimanden fik jeg afvide når låget var sort med en brun plet, så var forbrændingen godt. men det kan jeg ikke få den til igen. den er hvid, og det er jo en for mager forbrænding. har været inde på prøve at stille korrektionerne ned til 50% og alligevel er låget hvid.
Nu kommer mine spørgsmål så

Er der flere parameter man kan stille ned, for låget skal vel ikke være hvid?
Det er vel ikke meningen af man skal stille mængden i autoberegneren ned for at få det til at passe?
Er det de nyre pille jeg har fået der er for ringe? kan man "teste dem" for at finde ud af hvor mange kilojoule energi der er i dem?
Håber der er nogle der kan give mig nogle svar
Ventil hilsen
Casper