Også bedes du venligst lige redegøre for hvor det står skrevet at en pillebrænder monteret på fastbrændsels kedel skal være mont. i et lukket tryk ekspansions system...
Og eftersom mit anlæg er godkendt til at der må fyres både piller og træ, koks osv.
så kan jeg ikke se hvor jeg skulle få problemer med mit forsikringsselskab...
Så så, - vi prøver egentlig bare at hjælpe dig her

Der står ikke nogensteder at en pillebrænder monteret på en fastbrændselskedel skal være mont. i et lukket tryksystem.
Men der står klart og tydeligt i lærebøgerne fra teknisk skole at ved åben ekspansion, - skal der være konstant støt stigning til den åbne ekspansion, - uden nogen undtagelser.
Hvis du afbryder den åbne ekspansion fra fremløbet fordi du laver brugsvandsprioritering, - så laver du en fejlmontering - som er ulovlig.
Nu fremgik det ikke af dit indlæg du fyrede med pind også, - men det forklarer naturligvis hvorfor du har åben ekspansion, - og naturligvis bliver nødt til at fortsætte hermed.
Hvis du ikke kan lave brugsvandsprioritering på anden måde end du har beskrevet (Afbrydelse af den åbne ekspansion) - så ville jeg ikke lave det!.
Hvis du laver noget på en centralvarme installation der ikke overholder reglementerne på området, - så kan det blive et problem forsikringsmæssigt, - hvis de opdager det naturligvis.
Igen oplyser jeg kun herom, - for at hjælpe, - ikke for at genere

/Kram