Tak for svar Jens
Jeg har lavet en grov, og simpel metode til at holde det i luften på. Så må jeg købe en ny adapter senere hvis det ikke holder ved. Har sat et script op der bliver kørt engang hver 5 minut, og genstarter programmet hvis der ikke er ændret i usage.wml indenfor det sidste minut. Job done

Havde du en idé med input delen, ude temperatur og den slags?
Lige nu bliver ude temperatur indgangen linket med det jeg henter fra internettet, og hvis jeg nu gerne vil montere den føler på noget andet, så har jeg ingen måde at få inputtet ind i stoker kontrol på?
Jeg ved ikke om jeg reelt må bruge d m i til det, men hvis du går ind på deres hjemmeside, og finder borgervejr i menu'en, og vælger solindstråling i den dropdown... så kan du få fra nogle målestationer rundt i landet. Det er nok ikke perfekt, men der er kun 15 km til min nærmeste station for mig, så det er nok ok til det brug.
Det er skidt du har brugt længe på det uden at finde en løsning. Min maskine er ikke gået i baglås endnu, og det har altid hjulpet at lukke programmet og åbne det igen, så min idé var nok at lave en måde at opdage på, at den går gal... det, at du ikke har held med at hente information... og så lukke porten ned og starte den op igen... øjeblikkeligt. Jeg tænker ikke du skal gøre det af og til... mere at du finder en måde hvorpå du kan opdage at noget er galt... og så cutte forbindelsen, og starte forfra...? Ved ikke hvordan dit program er bygget. Sidst jeg rodede med noget lignende fik jeg et 1 tal på alle indgange når controlleren var gået i gnu, og det kiggede jeg så efter... og lukkede og startede forbindelsen påny. Anywho, det er dit program, det var bare et forslag

Jeg har fået fat i 10 stk KTY81-210'ere til de indgange der er på controlleren, og jeg vil gerne have udetemperatur frigjort, så jeg kan bruge den til bunden af min tank. Så når jeg henter det fra internettet, skal jeg bare ku bruge porten til noget andet.. og lige nu er de på en eller anden måde linket sammen... kan du lave det om?
Tak for din til.
/Martin