Har nu modtaget og afprøvet den trådløse termostat.
Desværre har den ikke til tilsigtede virkning. Min tanke var, at benytte den til at holde en konstant temperatur. Problemet er (for denne årstid), at når den når et setpunkt på f.eks 23 grader, så stopper fyret. Inden temperaturen på kedel er oppe igen, er temperaturen i stuen faldet til 21 grader. Ikke voldsomt udsving, men....
Grunden til jeg fik tanken om trådløs termostat:
På blæsende dage som disse, er jeg nødt til at regulere på radiatoren. Står den normalt på 3 for at opnå 23 grader i stuen, så er jeg nødt til at give de 4 radiatorer det ekstra "hak" til måske 3,5 for at opnå de ønskede 23 grader. (ellers klager konen

) Ikke megabesværligt, men mange af os optimere jo hvor vi kan, deraf udspringer jo ny ideer

Det havde været genialt, hvis ikke uret blev brugt til at starte/stoppe fyret, men derimod regulerede fremløbstemperaturen/trykket. Så kunne radiatore ventilerne står på fuld skræld i husets varmeste rum, som termostaten så monteres i, og de øvrige radiator reguleres til passende temperatur. Et princip der faktisk benyttes på andre anlæg. Kan godt se det ikke er teknisk muligt med nuværende styring. (eller tager fejl?)
Det er denne termostat jeg har benyttet. NBE sælger ikke længere den type med mulighed for programmerbar natsænking og ugeur.
http://www.scotte.dk/product.asp?product=799Natsænkningen på dette ur sker manuelt på en switch i bunden af termostaten.
Men jeg mener heller ikke, at der grundlæggende er den store besparelse/fordel på natsænkning.
Termostaten skal nok blive brugbar til forår og efterår!

Måske overser jeg noget i anvendeligheden, så kom endelig med input kære venner