Forfatter Emne: Snegl problemer  (Læst 2025 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline OSvendsen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +1/-0
Snegl problemer
« Dato: Dec 12, 2010, 11:03 »
Hej,
Mit fyr et gået istå i nat pga. manglende pille tilførsel, tilsynladende pga. problemer med sneglen.
Sneglen drejer bare 1/10 del omgang og stopper så. Jeg kan godt tvangsdreje sneglen, men den kan ikke køre automatisk.
Er der nogen af jeg der kender problemet og evt. kender løsningen?

mvh
Ole

Offline Sonata

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 50
  • Respekt optjent: +2/-0
    • Fyrdata
Sv: Snegl problemer
« Svar #1 Dato: Dec 12, 2010, 11:25 »
Jeg har ikke sev haft problemet (endnu), men det er jævnligt oppe at vende her i forum.

Hvis den interne snegl, eksterne snegl eller blæseren pludselig ophører med at virke, så er det som oftest den tilhørende kondensator, der er kaput. Når den går i stykker, så har motoren ikke noget startmoment, og skal derfor hjælpes i gang. Når først den kører, så kører den - men det er jo ikke så interessant for sneglemotoren, der starter/stopper 3 gange i minuttet :-).

Hvis du oplyser hvilken en af sneglene det er, så kan du hurtigt få at vide hvilken størrelse kondensator der er tale om, og hvor den sidder. Og så må vi jo håbe, du har en ekstra liggende - det er altid en god ide, for de går altid i stykker i weekenden eller på helligdage.
Mvh
   Tom

Offline madsemil

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Snegl problemer
« Svar #2 Dato: Dec 14, 2010, 11:10 »
Hejsa. Havde samme problem med min snegl indtil jeg fik den renset. Det viste sig at der sad noget snor og generede selve sneglen oppe i toppen. Det fik jeg pillet ud og samtidig tømte jeg sneglen og siloen for smuld. Nu kører den atter fint igen.