Hej Kenneth,
Nu jeg ikke synsk, så det bliver rent gæt

Jeg tror at det du oplevede med sneglen (det med at den ikke var fyldi på den øverste 1/4) hænger sammen med det du oplevede med at du måtte "fuske" med autoberegningen.
Forestil dig at der er blevet "bygget bro" ved sneglens indtag (af en eller anden grund) og ydelsen derved er faldet. Forbrændingen bliver så for mager og fyret er ikke i stand til at levere den effekt du har behov for.
Du sætter ydelsen ned med 300 g (svarer til ca. 20% mere dosering) og det hjælper, hvorefter sneglens ydelese "normaliseres".
Det er et gæt, men et rimeligt gæt (synes jeg selv

)
Årsagen til at din snegl doserer forskelligt kan skyldes mange ting:
- Pillernes kvalitet (herunder mængde af smuld og uensartet størrelse/vægt)
- Sneglens hældning
- En "træt" kondensator
- En sneglvinding der "tager på" ved indløbet
Når du oplever at afvejninger svinger fra 1525 til 1475, så er det faktisk bare +/- 1,7%, hvilket med træpillers uensartethed må siges at være ganske rimeligt.
Mht. din blæser, så vil billeder af selve blæseren og dens mærkeplade være en rigtig god hjælp

Med det vil det være meget lettere at hjælpe dig.
Hilsen
Michael
Mit fyr køre godt nok nu med ny afvejning og de gamle korrektioner.
Men svar mig lige på:
Hvorfor skulle jeg stille autoberegning ned med 300 g for at få driftstemperaturen ud over de 44 grader den sad fast på 
DESUDEN...
Kan du svare mig på hvad det er for en blæser jeg har? Jeg har nogle forskellige oversigter liggende, men den er ike derpå