Hej Dennis,
Godt nytår

Jeg har ikke glemt dig og din PID, men der er lige kommet lidt arbejde i vejen

Det med D-leddets indflydelse og dynamisk PI i v6.50, har du fået galt i halsen, men det er helt OK for en ikke PID-nørd

D-leddet fungerer på samme måde i alle PID-regulatorer, ligesom P-leddet og I-leddet.
Det der er specielt i v6.50 er at I-gain (den værdi du indtaster for I-leddet) er dynamisk og forøges/formindskes internt i styringen, afhængig af forskellen mellem setpunkt og aktuel temperatur.
Det er specielt og langhåret og kan være vanskelig at fintune for os "almindelige mennesker".
Jeg skal nok vende tilbage til dig og andre, når der er lidt mere lys over fænomenet

...men selve PID-regulatoren er altså helt almindelig.
Hilsen
Michael
Jo den har jeg da set, og den skal læses flere gange før en rigtig forstår sammenhengen. 
Men i en tidligere tråd fra mig fortæller MHES at med den nye Version 6.50 Chip så er D-leddet også
medvirkende da alle tre leddene er dynamiske (hvis jeg ikke har misforstået noget)
Så derfor duer det ikke at sætte D til 0.0 da den også har en mærkbar indvirkning.
Nu kører godt nok mit fyr tilfredsstillende, men det vill være rart at kunne justere det selv
uden hver gang at skulle spørge om hjælp.
Derfor mit spørgsmål.
Mvh.
Dennis