Jeg har siden jeg fik opsat udetemperaturføler eksperimenteret med div indstillinger. Det driller mig lidt så guldkort søges.
I stokerkontrol har jeg nu følgende opsætning:
Urstyring-
Periode 6 timer
start 1 04.00
start 2 10.00
start 3 16.00
start 4 22.00
vejrkompensering:
18 grader 25%
12 grader 50%
6 grader 70%
0 grader 85%
-6 grader 100%
Yderligere har jeg tvungen stop i stokerkontrol (timere) så fyret slukkes kl 22 og tænder kl 04.
Nu idag hvor det blæser en halv pelikan her på vestkysten er det skidekoldt i huset efter fyret gik i vejrkompenseringsstop kl 08. Vi plejer at lufte ud et sted mellem 8 og 9 sådan som det passer ind i resten af dagligdagen, så det bevirker at der er hammer koldt indtil fyret er oppe at køre igen. Fyret startede op igen kl 10 men det er ikke optimalt.
Er der nogle foreslag til hvordan jeg kan lave den bedste opsætning?
Vores daglige "mønster" er således:
Oppe ved 6 tiden om morgenen, fruen kører på arbejde kl 13 og kræver varme indtil da og så er der ikke folk hjemme inden kl 16 igen hvor den første lander. Varmt vand skal der ikke spekuleres på.
altså jeg har eksperimenteret rigtig meget for vores hverdag er lidt ligesom jeres, bortset fra det er mig der køre kl. 13
Er kommet frem til 2 ting:
1) hvis mønstret eller varme behovet i dagligdagen skifter så sætter jeg periode varmen op.
Jeg har så ikke 6 timer som dig, men blot 2 timer.
Og idag syntes jeg også jeg vil have den til at køre lidt ekstra så satte jeg den til 2½ times periode.
2) vi kommer nok til at køre to forskellige mønster i forår/sommer og efterår/vinter
Det lettelse vil måske være, at lufte ud mellem 9-10, for så skal I ikke ændre på dine indstillinger.
Ellers skal du ændre % fordelingen under vejr kompensering, og det er jo måske mere besværligt?