Forfatter Emne: VVB styring  (Læst 2846 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline CalleJD

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 46
  • Respekt optjent: +0/-0
VVB styring
« Dato: Jun 12, 2011, 14:38 »
Hey
Har lige været ved at monterer en 2 vejs motorventil for at undgå at VVB bliver drænet for det varme vand når fyret ikke køre. Ved samme lejlighed valgte jeg at monterer en temperaturføler for her i sommerperioden at kunne køre VVB styring. men syndes bare ikke rigtig det er til at montere føleren et godt sted, har prøvet at sætte den i toppen, men her kan den ikke rigtig føle temperaturen, nu har jeg monteret den på returrøret af VVB, og isoleret den, men temperaturen falder stadig for hurtig og fyret startet på igen.

Har været ved at foreslå og bore et hul ind i beholderen, med det faldt ikke i god jord...

Nogle der kender denne VVB http://www.lavprisvvs.dk/images/TesyKombi.pdf om der er en mulighed for montering af føleren så den måler den rigtige temperatur?


Hilsen Casper

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: VVB styring
« Svar #1 Dato: Jun 12, 2011, 17:17 »
Hej
Er der ikke en lomme hvor der sidder en føler i forvejen, måske den kan brokkes derind sammen med. Eller er der måske plads der hvor termometret sidder.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline CalleJD

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 46
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VVB styring
« Svar #2 Dato: Jun 12, 2011, 21:57 »
Den eneste føler er den analoge føler der sidder på beholderen, og den sidder fast på beholderen. der er en prop i toppen af VVB, hvor der er en form for skum her har jeg prøvet at skubbe føleren den til kappen, men den kan ikke komme til at måle den rigtige temperatur...

Offline topgun

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 144
  • Respekt optjent: +2/-0
    • Mit fyr
Sv: VVB styring
« Svar #3 Dato: Jun 13, 2011, 09:10 »
Ifølge databladet har den et termometer (den du kan se) og en termostat.
Jeg er 99% sikker på at den grå "pind" på tegningen er en dyklomme hvor føleren til den indbyggede termostat sidder i.

Jeg har selv en anden model, men kunne heller ikke finde dyklommen (fik hjælp herinde)
Jeg skulle have et plastdæksel af i bunden, og så løsne strøm panelet der sad der (husk at pille strømmen fra først for at være sikker)
Under det panel kunne jeg se 2 kabler gå op. Så trak jeg den tilbage satte min nye føler sammen med den eksisterende, gav det hele en gang varmepasta og skubbede dem sammen op i beholderen igen.

Jeg vil tro du bør kunne det samme.
Michael Pedersen

Scotte 16kw med Woody 6.66 Chip på en OPOP H418 kedel
VVB priotering, Kompressorrens, Ude temp, Røg temp, Flow måler.
Opvarmer 243m2
Mit fyr: http://fyr.mm-pedersen.dk

Offline CalleJD

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 46
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VVB styring
« Svar #4 Dato: Jun 13, 2011, 10:48 »
Okay, det skal jeg da lige have undersøgt.
Der er jo en el del i beholderen(som ikke bliver brugt), og den skal jo have en føler for at tænde og slukke..
Det vil jeg lige prøve og arbejde videre med.

Offline CalleJD

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 46
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VVB styring
« Svar #5 Dato: Jun 29, 2011, 18:58 »
Lige for at følge op på projektet.
Der var en dyklomme som blev brugt til el patronen, og da denne ikke bliv brugt valgte jeg at afmonter føleren til el patronen og installer føleren til VVB styringen, og det virker godt, nogle dage den den nede på at køre 1 gang i døgnet.
Så mange tak for hjælpen.

Casper