Hej Emil,
Jeg er helt enig, der bør kun komme alarmer når der er noget galt.
Det lyder som om du lukker fornuftigt ned, og hvis du samler i modsat rækkefølge (påmonter stik, tænd for strøm og til slut tænd op ON-knappen), så bør det fungere uden fejlmelding.
Med mindre selvfølgelig at der faktisk er for varmt i skakten

Mht. afvejning og at anlægget ikke selv tænder igen...
...tja, jeg synes selv at det giver god mening, det er i hvert tilfælde en sikker stilling

At vi så kan være lidt glemsomme er vel vores problem

Jeg vil hellere have at jeg glemmer at starte fyret end at en eller anden stakkel glemmer at det starter selv, altså sikkerhed først og fremmest.
Mht. infor i displau vedr tilstand, "Slukket ext.", Slukket tast", "Sommerstop" osv. er jeg helt enig

Der har gennem tiden været mange forskellige tekster for de forskellige "modes" men det bør være entydigt hvad status er

Dernæst skal f.eks. stokerkontrol selvfølgelig vise den samme status

Hilsen
Michael
Jeg har et par observationer som jeg lige vil høre om der er andre der har oplevet.
Når jeg gør hovedrent i brænderen plejer jeg at slukke helt for anlægget (pil ned og efterfølgende sluk på vægkontakten) inden jeg afmonterer stikket til brænderen. Når jeg tænder igen siger styringen varm skakt og jeg skal kvittere alarmen inden fyret kan startes. Er det sådan den skal opføre sig? Hvad er den "korrekte" procedure for nedlukning af anlægget? Alarmer bør vel være undtagelsen og ikke reglen?
En anden ting er når jeg vejer piller af. Når den har kørt 6 minutters testkørsel er styringen slukket. Det giver sikkert rigtig god mening at anlægget slukkes mens man vejer af. Men jeg glemmer hvergang at få tændt igen når jeg er færdig. Resultatet er nul varme morgenen efter afvejning. Er der noget i vejen for at styringen selv skifter tilbage til den tilstand den var i inden man begyndte at veje af?
Som minimum kunne det være rart hvis man i Stokerkontrol kunne se forskel på "Slukket Ext." og "Slukket Tast". Der står bare "Slukket", men det får ikke alarmklokkerne til at ringe, da det jo er det den plejer at sige.
Observationerne er baseret på v6.67.
Mvh
Emil Mølgaard