Forfatter Emne: Gode piller  (Læst 20290 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline NK

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 749
  • Respekt optjent: +7/-0
Sv: Gode piller
« Svar #15 Dato: Mar 02, 2012, 19:10 »
hej Folke,
jeg var lige ud og måle i dag og det er da utroligt jeg ikke har set det endnu!!
Vi har da en carport, hvor én af bilerne pt. holder foran/vedsiden af huset.
jeg skal lige høre min pille mand om højden på pallerne med piller på, for hvis de er under 2m i højde så kan jeg have 12 paller lige ved huset!!


Nu håber jeg at højden flasker sig, for så må jeg se om vi kan får gang i noget lokal forretning snart :D
Jeg vil 10 gange heller bestille hos den lokale mand, hvis altså vi ender på noget fornuftigt.


Og det med tyveri er sgu den næste.
Jeg kan og vil gøre det at trække en presenning så den dækker hele indgangen til carporten og samtidig lukker ekstra af for regn og sne.
Én af bilerne kan så stadig holde lige foran så det ikke er så nemt at komme til. Jeg må, afhængig af hvor meget 10-12 paller fylder, se om jeg kan på den lange bane får lavet porte til da carporten ikke er særlig dyb.


Det er nok det med sikring af guldet der kommer til at være mest bøvlet lige pt. hmmm

Ja, hvor der er vilje - er der vej  ;D

Mvh Folke
Folke, jeg har droppet ideen.
Det er ikke fordi jeg ikke har plads. Kan faktisk have 12 paller stående.
Men Det er sgu forholdet mellem pris (det jeg evt. kan spar pr. palle) og risiko for at have dem stående.


Jeg har ikke et sted hvor 12 paller kan står aflåste. Carporten er foran huset, og derfor synlig for evt. forbi gående/kørende.
Jeg får allerede gode piller for 1900 af min lokale pillemand. Hvis det skal svar sig, risiko, og penge mæssig, at have 12 paller stående, vil jeg gerne ned på i hvertfald 1600 pr. palle.
Det er bare ikke realistisk.
Priserne er generelt steget lidt efter nytår. Selv på lavpriser, hvis jeg køber skod piller, ender jeg så på 1900 pr. palle.
Jeg synes ikke vores svenske pille er så dårlige, som de dårligste hos lavpriser.dk, men de er nok heller ikke så fantastiske som bedre pille mærker derud.
Men jeg er glad for den måde de fungere. Her senest da vi fik 6mm i sted for 8, synes jeg at forbrændingen har været 10 gange bedre end før. Aske kage er minimeret kraftigt.
Har kun ændret snegl doseringen, intet andet.


Så jeg tror bare at jeg holder fast i, at ringe min pille mand op i ny og næ.
Min humør holder ikke til at pillerne bliver bøffet.
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.707 -  Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6,5 tons pr. år