Howdy, nej det har jeg ikke men regnede ikke med det gav så meget "forstyrrelse"
Fyret har kørt godt indtil for en god uges tid siden, der begyndte den at sætte sodklatter i forbrændingskammeret så det var det jeg skulle have væk her i dag hvor tiden var til det. Effekten på blæseren må squ ændre sig, det er samme piller og fra samme palle så det ser sært ud den skal have så meget mere pedal for at forbrænde ordentligt.
Jeg ville rense fyret.. incl røgrør... og så ville jeg afmontere brænderen, og tjekke efter om der ligger aske inde i selve radial blæseren...
Hvad med din herd... hullerne i den er ikke blevet mindre af "glas/slagge"?
Mm, jeg tænker også lidt på dit enorme rør.. jeg har en af samme type... 250mm, og den har svært ved at generere træk når det er vindstille.. derfor kører mit fyr med en lidt fed blanding når det er vindstille... men i den sidste uge har det jo været konstant blæsende... så det kan ikke være det...
Enten det, eller så er du røget i nogle træpiller der måske er presset hårdere, eller måske har suget en smule fugt fra luften.... who knows... det er sådan noget der retfærdiggøre iltstyring...