Hej og godt nytår

Jeg har efterhånden haft min Scotte kørende i et par måneder og har da fået forbruget reduceret noget med div. indstillinger, men jeg har lagt mærke til at min trækstabilisator næsten altid står lidt åben og vipper, og ret hurtigt står fuldt åbent selv ved svag vind.
Vores hus ligger ret udsat for vind, og skorstenen er oprindeligt opført til et halmfyr og har en lysning på ca. 24 x 24 cm.
Så jeg formoder der er
rigeligt skorstenstræk til den lille Scotte. Desuden er asken ret lys (hvid) når det har blæst godt, så det kunne også tyde på rigeligt luft/træk, og dermed suges der vel en del varme ud af kedlen...

Spørgsmålet er så om det hjælper at montere en ekstra trækstabilisator på skorstenen, og i så fald hvor den skal placeres i forhold til den nuværende? (den nuværende sidder i selve skorstenen ca. 50 cm over røgrøret)
Eller skal der andre metoder til, så som en eller anden form for røghætte? Eller ultimativt nedsænkning af isokern (den metode ville jeg helst undgå

der er rigeligt andet at give sig til på det lille "landbrug")?
Håber der er nogen der har erfaringer på området...
Mvh Kaspar
Scotte 16 kW, blackstar S kedel, chip ver. 6.34, trækstabilisator indstilling 10 Pa.