Jeg er ikke helt sikker på jeg er med, men::
Jeg kan ikke se problemer i at der kun er 30cm mellem stabilisatorerne, personligt mener jeg de kunne sidde ved siden af hinanden.
Bare de fjerner træk fra kedlen. Fjerner du en renselem lavere end kedlen skaber man nok yderligere træk.
Hej følger lidt med, med stor interesse da jeg nok også kunne bruge en ekstra trækstabilisator eller to hvis det skal blive ved med at blæse sådan

Jeg har kigget lidt i den medfølgende monteringsvejledning til min trækstabilisator
http://www.liagro.dk/files/manager/monteringsvejledning-dragex.pdf - den skriver ikke noget om 2 stk. men skriver dog at hvis det ikke er muligt at bygge den ind (ca. 50 cm) over røgrøret, så kan den også sættes under. Ifølge tegningen dog min. 40 cm over gulvet (det er ikke helt det der står i teksten). Der står direkte at det udelukker montage i renselemmen.
DisclaimerOvenstående er fremkommet vha. noget skoletysk der lige skulle støves af - så det er med alle former for forbehold - og der må gerne grines

og rettes

Men tegningen siger det vel nogenlunde - den kan godt sidde under.
Men jeg vil give dig ret i xkfc at det må umiddelbart virke bedst hvis den sidder over og ikke skal trække luft forbi røgrøret.
Jeg er efterhånden overbevist jeg må have en mere - det burde give bedre forbrænding og dermed bedre økonomi. - Det lader jo til at stormsæsonen er over os

Mvh Kaspar