Forfatter Emne: ANG. DE FORSKELLIGE VARMEFORBRUG  (Læst 10432 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kenneth

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: ANG. DE FORSKELLIGE VARMEFORBRUG
« Svar #15 Dato: Feb 05, 2012, 12:29 »
Du havde ret med at det skal slukkes. Blæs stod til 12-15-18 som skulle være korrekt, og det er jo nok derfor at jeg aldrig har stillet på det..
Umildbart virker mit fyr ok - og har altid gjordt det - der er bare lige det med at når det har været meget koldt Så ( 1 gang før, og så nu ) så har jeg manipuleret tallene for at skrue dem tilbage når de 60 grader var nået. Og som jeg skriver, så har jeg haft et gulvvarmeanlæg der er blevet skruet op med medfølgende kraftigt forbrug i en kort periode indtil driftstemp var nået for efterfølgende kun at skulle vedligeholde temperaturen. Lyder dette fuldstændigt åndsvagt? Da jeg var ude ved fyret lige før, var det nede på 80%.
16 kw scotte ver. 6.14 opop 618 kedel. Kompressorrens. 25o m2 stuehus fra 1875 ok isoleret og renoveret. Brændeovn i stuen. Nu med 70 m2 ok isoleret tilbygning. Elpatron i VVB om sommeren.

Offline jpa

• Prof
  • Black Star 30 kw til hus på 420 m2 husstand 4 pers
    • ferie stedet
« Svar #16 Dato: Feb 05, 2012, 12:38 »

Dit store forbrug i forbindelse med opvarming af gulv, lyder fornuftigt. Også derfor man finder en temp. som man ønsker, og så holder den.
Så dine blæser indstillinger i korrektion stod: lav 105, mellem 100, høj 100. Vil så lige spørge om din aske er lys, og ikke grå/sort??
Synes det lyder forkert at lav er større end de andre.

Mvh Jan

Offline Kenneth

• Top of the pop
« Svar #17 Dato: Feb 05, 2012, 13:03 »
Min aske er pænt kaffegrumsfarvet - lidt lys i det. Jeg køre sjældent nede på de lave omdrejninger, men de 105 har passet den dag jeg stilte det ::)
16 kw scotte ver. 6.14 opop 618 kedel. Kompressorrens. 25o m2 stuehus fra 1875 ok isoleret og renoveret. Brændeovn i stuen. Nu med 70 m2 ok isoleret tilbygning. Elpatron i VVB om sommeren.