Forfatter Emne: Nyt Woody pillefyr .. Overkogning ... Thermostat .. pumpe .. Hjælp.  (Læst 4224 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Christian Zacho Hansen

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
    • Mit Pillefyr
Hej ...

Har købet mig et Woody Pillefyr og er ved at prøve at få et overblik over hvordan det skal sættes sammen.

Har sår'n en fætter som nævnt i første indlæg

1. Overkogssikringen skal den styre stømmen til styringen, altså slukke hvis den koger over?

2. Thermostaten skal den ind i styringen som beskrevet i PKT 2
    eller skal den styre pumpen?

3. Cirkulationspumpen skal den ikke tilsluttes direkte til styringen og få strøm derfra?

4. Styringen kommer med en føler formonteret i klemmen T1(Kedel temp), giver det sig selv hvor den skal montere i kedlen, for det er jo bare en føler på en ledning?

På forhånd tak ...
Christian Zacho Hansen.
Pillefyrs rookie .. ;0)
http://www.zachohansen.dk

Offline dannidines

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +18/-4
    • dannidines_rtb på stokercloud
1. styringen køres over overkogssikringen (får strøm via..) så slukkes fyret hvis temp bliver for høj.

2. jeg har tilsluttet ledningen med strømstikket (klippet stikket af) til overkogssikringen således den gør som skrevet i pkt. 1.

3. cirkulationspumpen kan enten tilsluttes i styring og start/stop udfra angivet kedeltemp. alternativt køre konstant ved at få strøm udenom styring direkte fra kontakt.

4. kedeltemp føler skal placeres i lomme på kedlen. alternativt stripses på fremløb med zinkpasta smurt på

håber det er ok forklaring
RTB 10kw
220kg magasin, udvidelsesprint & iltstyring
trådløs rumtermostat
Vejrkompensationskreds
3-vejs VVB prioritering
NBE PELVAC pilleflytning (gl. model med blå styring :( )
90 NBE vacuumsolfanger rør (3x30 manifold)
500L NBE beholder

Varmt vand, rigeligt og piller, ca. 3-3,5 tons/år på 240m2 anno 1966 m. 48mm 3-lags superlavenergi vinduer og 300-350mm stenuld på loftet

3kw solcelleanlæg - på gl. nettomåler ordning, jeg skulle ha' købt større  anlæg inden den mulighed lukkede :)

Offline Christian Zacho Hansen

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
    • Mit Pillefyr
Tak .. tror jeg har lidt mere styr på det nu .. ellers vender jeg tilbage  :)
Pillefyrs rookie .. ;0)
http://www.zachohansen.dk