Hej
Hvis man vil kobles fra gasselskabet koster det 6900 inkl moms i afgift det træder i kraft pr 1/4 2012 hvis man hører under hmn naturgas
Hmm...med forbehold! Jeg skiftede fra naturgas til en Scotte, og kan bekræfte at besparelsen netop ligger på 30-40%. Men hvor jeg bor - i Brande - skal du kun betale hvis du skal have nedtaget selve gasskab og tilførsledning. Hvis man blot vælger at få nedtaget måleren og proppet af, er det gratis ved HMN. Og hvis Jrim har ret mht. den nye afgift, så ville jeg dæleme skynde mig

En anden ting du dog skal være helt sikker på, er om der ligger servitutter ifm. gasleveringen til din matrikkel. Du skal naturligvis kontakte teknisk forvaltning i din kommune, og her kan de svare dig på, hvorvidt selve kommunen har nogle forbehold. Så skal du tage kontakt til Tinglysningsretten (kan gøres over nettet), og få en digital udskrift af tinglysningsbogen. Det koster en flad 50'er. Herefter tager du en kopi/scanning af udskriften, og sender den pr. mail til teknisk forvaltning. Bed om en kvittering for modtagelsen (sådan blev jeg bedt om at gøre det) Og hvorfor så alt dette bøvl? Jo, fordi hvis du ikke er HELT sikker på om der ligger nogle servitutter omkring gasleveringen (og der rent faktisk gør det), så kan du blive pålagt at "aftage" gas selvom du skifter til piller. Det er ikke for sjov

Mvh Folke